براساس اعلام وزارت بهداشت آفریقای جنوبی ۶۰۳ هزار و ۳۳۸ مورد ابتلا به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش مرور نیوز، وزارت بهداشت آفریقای جنوبی روز گذشته (جمعه) اعلام کرد: موارد تأیید شده ابتلا به کرونا در این کشور از ۶۰۰ هزار نفر فراتر رفته است، اگرچه تعداد موارد جدید از زمان اوج شیوع در ماه ژوئیه در حال کاهش است.

با وجود اعمال یکی از سخت‌ترین قرنطینه‌های جهانی در اواخر ماه مارس، زمانی که این کشور تنها چند صد مورد ابتلا به کرونا ‌داشت، آفریقای جنوبی شاهد افزایش موارد ابتلا به عفونت‌های کروناویروسی بوده که آن را به یکی از درگیرترین کشورهای قاره آفریقا با کرونا تبدیل کرد.

طبق داده‌های دولتِ این کشور و سازمان جهانی بهداشت، وزارت بهداشت آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال حاضر این کشور در مجموع ۶۰۳ هزار و ۳۳۸ مورد ابتلا و ۱۲ هزار و ۸۴۳ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا داشته است که بیش از نیمی از موارد قاره آفریقا و حدود ۴۷ درصد از مرگ‌های آن را شامل می‌شود.

آفریقای جنوبی، صنعتی‌ترین اقتصاد آفریقا روز جمعه ۳۳۹۸ مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش داد، در مقایسه با اوج بیش از ۱۳ هزار مورد روزانه در ماه ژوئیه کاهش یافته است.

بحران کووید-۱۹ اقتصاد آفریقای جنوبی را در حالت رکود قرار داده است و میلیون‌ها نفر از ساکنان آفریقایی جنوبی را عمیق‌تر به سمت فقر شدید سوق داده است.

بنا بر گزارش رویترز، دولت آفریقای جنوبی در این هفته محدودیت‌های قرنطینه‌ای را کاهش داد تا به اکثر بخش‌های اقتصاد اجازه بازگشایی دهد اما رئیس جمهوری این کشور هشدار داد که اگر مردم هوشیار نبوده و رعایت نکنند، موارد ابتلا می‌تواند دوباره افزایش یابد.