سرویس بین الملل - دفتر نخست وزیری فرانسه اعلام کرد مانوئل والس اواخر بعد از ظهر نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2017 اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مروز نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر نخست وزیری فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد مانوئل والس اواخر بعد از ظهر نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2017 اعلام خواهد کرد.

دفتر نخست وزیری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نخست وزیر مانوئل والس دوشنبه 5 دسامبر ساعت 18 و 30 دقیقه در هتل «ویل دِوری» Ville d'Evry (که مقر انتخاباتی او در منطقه پاریس خواهد بود)، سخنرانی خواهد کرد.»

افراد نزدیک به والس در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تأیید کردند که او در این سخنرانی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام خواهد کرد.

نامزدی والس در انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه در پی انصراف فرانسوا اولاند رئیس جمهور کنونی از نامزدی برای یک دوره دیگر ریاست جمهوری، قطعی بود.

والس، نامزد سوسیالیسهای فرانسه

حزب سوسیالیست فرانسه که والس به آن تعلق دارد قرار است ماه ژانویه انتخابات مقدماتی برای انتخابات ریاست جمهوری ماه مه برگزار کند.

فرانسوا اولاند و مانوئل والس قرار است امروز دوشنبه مانند دوشنبه‌ی هر هفته ناهار کاری را در کاخ ریاست جمهوری فرانسه «الیزه» با یکدیگر صرف کنند و به این مناسبت درباره کناره‌گیری احتمالی والس از نخست وزیری برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری گفتگو خواهند کرد.

والس از اواخر مارس 2014 نخست وزیر فرانسه است.

فرانسوا اولاند از نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه انصراف داد  

فرانسوا اولاند از حزب سوسیالیت فرانسه به طور رسمی از عدم حضور خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

اولاند اعلام کرده این تصمیم را برای جلوگیری از چند دستگی در احزاب چپ اتخاذ کرده است.

اولاند همچنین سیاست های فرانسوا فیون نامزد نهایی جمهوری خواهان را به باد انتقاد گرفته و برنامه های وی را خطرناک خوانده است.

فیون در انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان توانسته بود بر رقبای خود نیکلا سارکوزی و آلن ژوپه پیروز شود.