براثر جاری شدن سیل در اکثر مناطق کشور ۱۵۱ تن جان باخته و نزدیک به ۲۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، وزارت دولت افغانستان در امور رسید‌گی به حوادث اعلام کرد در پی جاری شدن سیل در افغانستان در ۱۳ ولایت، ۱۵۱ تن جان باخته و نزدیک به ۲۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند؛ «محمدقاسم حیدری»، معاون سیاسی و انسجام این وزارت، امروز پنج‌شنبه ششم شهریور در یک نشست خبری گفت که در پی سرازیرشدن سیلاب‌ها در ۱۳ ولایت افغانستان ، ۲۰۰ منزل مسکونی و نزدیک به ۱۵۰ قطعه زمین کشاورزی نیز تخریب شده‌است.

بر اساس اطلاعیه این وزارت، این سیلاب‌های اخیر در ولایت‌های پروان، کابل، کاپیسا، میدان‌ وردک، پنجشیر، ننگرهار، لوگر، پکتیا، پکتیکا، نورستان، لغمان و خوست صورت گرفته است.

به گفته مقامات دولت افغانستان، در پی این سیلاب‌ها، ۶۰۰ راس دام نیز تلف شده‌اند.

مقامات محلی در ولایت پنجشیر اعلام کردند در پی سرازیر شدن سیل در این ولایت پنج تن جان باخته و چندین تن دیگر زخمی شده‌اند.

محمدامین صدیقی، معاون والی پنجشیر گفت که بارند‌گی شدید و سیل ناشی از آن به ساکنان شهرستان‌های، شُتل، عنابه، رُخه، دره و آبشارِ این ولایت زیان رسانده و تا کنون پنج تن جان باخته و چندین تن زخمی شده‌اند.

به گفته صدیقی، خسارات سیلاب باعث شده تا تمامی راه‌های عمومی و فرعی این ولایت به روی ترافیک بسته شود و از همین رو آمار دقیقی از قربانیان در دست نیست.

وی تاکید کرد که ممکن است آمار قربانیان افزایش پیدا کند.

در همین حال‌، شیردل دانش، رییس بهداشت عمومی ولایت پنجشیر گفت، یک کلنیک درمانی در شهرستان دره و یک آمبولانس این نهاد را سیل تخریب کرده است.

از سوی دیگر مقامات اداره محلی پنجشیر از تلاش‌ها برای هماهنگ‌سازی نیروها برای رسید‌گی به آسیب‌دید‌گان سخن گفتند.

از دو روز گذشته تاکنون چندین ولایت افغانستان شاهد سیلاب مرگ‌بار بوده است. بیش‌ترین تلفات در پروان ثبت شده است که شمار قربانیان به ۱۰۰ جان‌باخته و بیش از ۲۰۰ زخمی می‌رسد.

بر اساس اعلام رسانه‌های افغانستان، سرازیرشدن سیل در شماری از ولایت‌های این کشور تاکنون جان ۱۱۰ تن را گرفته‌ و ۱۵۰ تن دیگر را زخمی کرده‌است. به گفته مقامات محلی، ولایت‌های پروان، کابل، وردک و چند ولایت دیگر‌ در دو روز اخیر شاهد جاری شدن سیلاب‌ها‌ی ویرانگر بوده‌اند.

در همین حال، اشرف غنی رییس جمهور افغانستان نیز دستور رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان این حادثه را صادر کرد.