عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل را خیانت به ملت فلسطین دانست.

به گزارش مرور نیوز به نقل از المیادین، عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن در سخنرانی به مناسبت دهمین روز محرم گفت: موضع ما در مقابله با دشمن آمریکایی، سعودی، اماراتی یک موضع اصولی و جهاد مقدس است.

وی تاکید کرد: مردم یمن انتخابشان را درباره عدم پیوستن به اردوگاه نفاق که نظام های عربستان و امارات نماد و نماینده آن هستند، قطعی کرده اند.

وی افزود: گزینه ملتی که به استقلال و رهایی از وابستگی به دشمنان دست یابد ، رویکردی حسینی است که نمایانگر گسترش اسلام اصیل است.

الحوثی گفت: موضع ما در مقابله با تجاوزات بی رحمانه آمریکایی و سعودی و اماراتی، یک موضع اصولی و جهاد مقدس و وظیفه دینی ، بشردوستانه و ملی است.

رهبر انصارالله یمن گفت: با توکل به خدا در مقابله با تهاجم، از هر سطح از چالش ها و میزان فداکاری ها ، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی تأکید کرد که مواضع انصارالله در مورد مسائل یمن که مهمترین آنها موضوعات فلسطین ، موضع علیه دشمن اسرائیلی و استکبار آمریکایی است ، "مواضع اصولی و سازش ناپذیر است.

وی همچنین بر همبستگی کشورش با مردم لبنان ، سوریه ، عراق و بحرین و ظلم به مسلمانان در برمه ، هند ، کشمیر و کشورهای مختلف جهان تأیید کرد.

الحوثی همه انواع عادی سازی و روابط با "اسرائیل" را تقبیح کرد.

پیش از این ، دفتر سیاسی جنبش انصارالله اعلام کرد: عادی سازی روابط میان امارات با اسرائیل خیانت به مساله فلسطین است.