نماینده آمریکا در سازمان ملل یک قطعنامه شورای امنیت درخصوص نیروهای تروریستی را وتو کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کلی کرافت، سفیر آمریکا در سازمان ملل در این بیانیه که از طریق توییتر منتشر شد، گفت: امروز، شورای امنیت در انجام مسئولیتش برای کمک به مبارزه علیه تروریسم ناکام بود. آمریکا این تصمیم مسئولانه برای وتو پیش‌نویس این قطعنامه را اتخاذ کرد چرا که این قطعنامه در گام نخست مهم و حیاتی در اذعان به بازگشت نیروهای تروریست خارجی و خانواده‌هایشان به کشورهای خود ناکام بود.

اوایل روز دوشنبه دیان تریانسیا دجانی، سفیر اندونزی و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل که کشورش این پیش‌نویس را تهیه کرده، اعلام کرد، در جریان یک جلسه رای‌گیری غیرعلنی، 14 کشور به این قطعنامه رای مثبت دادند و یک کشور آن را وتو کرد.

یک قطعنامه در شورای امنیت 15 عضوی در صورتی تصویب می‌شود که رای مثبت دست‌کم 9 کشور عضو را بدست آورد و از سوی هیچ‌یک از پنج عضو دائم این شورا یعنی چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آمریکا وتو نشود.

آمریکا مرتبا تاکید کرده که کشورها باید شهروندان خود را که برای پیوستن به گروه‌های تروریستی از جمله داعش به کشورهای دیگر سفر کرده‌اند، بازپس گیرد. این در حالی است که کشورهای اروپایی برای بازپس گیری اتباع خود که به منظور پیوستن به گروه‌های تروریستی به خارج سفر کرده‌اند، تمایلی ندارند.