سرویس بین الملل- مقامات سیاسی غنا اعلام کردند که سفارتخانه جعلی آمریکا در «آکرا » پایتخت این کشور که از سوی یک گروه مجرمان سازمان یافته، اداره می‌شد و به مدت ده سال روادید آمریکا صادر می‌کرد، تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از تارنمای خبری «سی بی اس»، مقامات غنا در عملیاتی ویژه ضمن دستگیری شماری از اعضای این گروه، این ساختمان و نواحی اطراف آن را تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، در این عملیات، تعدادی روادید‌ و گذرنامه تقلبی و دیگر تجهیزات ارتباطی و تلفن‌های هوشمند کشف و ضبط شد. 

بر اساس گزارش های منتشر شده، نمایش پرچم آمریکا بر سر در ورودی این ساختمان و نصب تصویری از باراک اوباما، رئیس‌ جمهوری آمریکا داخل این ساختمان موجب شده بود تا این ساختمان به عنوان سفارتخانه جعلی آمریکا در غنا به فعالیت غیرقانونی خود ادامه دهد.

بنابر اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، این سفارتخانه از سوی گروهی از اعضای باند مجرمان سازمان یافته از کشور غنا و ترکیه و با مشارکت یک حقوقدان اهل غنا اداره می شد و امور مربوط به مهاجرت و حقوق جزا به طور غیرقانونی در این سفارتخانه انجام می شده است.

بر اساس این گزارش، شهروندانی از غنا، توگو و ساحل عاج با مراجعه به این سفارتخانه جعلی و پرداخت مبلغ 6 هزار دلار نسبت به دریافت خدمات کنسولی اقدام می کردند و از سوی این گروه مجرم، مورد سواستفاده قرارمی گرفته اند.