سناتور کامالا هریس نسبت به واکسن کرونا دولت ترامپ پیش از آغاز انتخابات ابراز نگرانی کرد و گفت: من اعتمادی به حرف‌های ترامپ ندارم.

به گزارش مرور نیوز، سناتور کامالا هریس که از سوی جو بایدن برای معاونت ریاست جمهوری او برگزیده شده است، به سی‌ان‌ان گفت او اطمینانی ندارد که مقام‌های حوزه سلامت "حرف آخر" را درباره اثرگذاری یک واکسن بزنند.

او گفت: آنها با موانعی در کار مواجه خواهند شد، آنها تحت فشار قرار می‌گیرند و به حاشیه رانده می‌شوند چون او به انتخاباتی می‌نگرد که کمتر از ۶۰ روز به آن زمان باقی مانده است و او به هر آنچه بتواند چنگ می‌زند تا وانمود کند که رهبر این جریان بوده اما اینطور نبوده است.

سناتور هریس افزود: من اعتمادی به دونالد ترامپ ندارم و باید منبع معتبری باشد که درباره اثرگذاری و اعتبار هر آنچه او در موردش صحبت می‌کند، حرف بزند. من اعتمادی به حرف‌های ترامپ ندارم.

این اظهارات در بحبوحه نگرانی‌ها درباره فشار دولت آمریکا برای تولید واکسن کرونا پیش از روز انتخابات مطرح می‌شود تا کمپین ترامپ را تقویت کند. سی‌ان‌ان پنج‌شنبه گزارش داد، ترامپ برای سرعت گرفتن تولید یک واکسن و بیان اینکه پایان پاندمی کرونا نزدیک است، به مقام‌ها فشار می‌آورد.

براساس نظرسنجی‌ها، رای‌دهندگان آمریکایی به اظهارات ترامپ در مورد واکسن کرونا شک دارند. نظرسنجی پولتیکو-مورنینگ‌پست نشان می‌دهد، تنها ۱۴ درصد گفتند اگر ترامپ توصیه کند احتمال آنکه واکنش کووید-۱۹ دریافت کنند، بیشتر است.