محمد اشتیه نخست وزیر فلسطین اعلام کرد اجازه باج‌گیری به رژیم اشغالگر اسرائیل نمی‌دهیم.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری "وفا" فلسطین، محمد اشتیه نخست وزیر فلسطین در ابتدای جلسه هفتگی کابینه در رام‌الله گفت: سخت‌ترین مرحله از بحرانی را که با تهدیدهای (رژیم) اشغالگر برای الحاق اراضی ما ایجاد شده بود، پشت سر گذاشتیم و از آن عبور خواهیم کرد همانگونه که مراحل دشوار متعددی را با صبر مردم و پافشاری آنها بر حقوق خود پشت سر گذاشتیم.

اشتیه در ادامه تاکید کرد: معامله قرن و طرح‌ الحاق کرانه باختری به دلیل موضعگیری محکم فلسطین به رهبری محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان و پایداری مردم ما و حمایت جامعه جهانی و کشورهای عربی اکنون پشت سر گذاشته شده اند.

همچنین نخست وزیر فلسطین اظهار کرد، مبالغ بلوکه شده در واقع پول‌های مردم ماست و تلاش می‌کنیم بدون اینکه اسرائیل از ما باج بگیرد، آنها را پس بگیریم.

کابینه فلسطین نیز اقدامات دیپلماتیک برای مقابله با طرح‌های آمریکایی-اسرائیلی برای نابود کردن مساله فلسطین را بررسی و اعلام کرد که اقداماتی برای برگزاری نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در تاریخ نهم ماه جاری میلادی در دست انجام هستند تا در این نشست عادی‌سازی کشور امارات با اسرائیل از منظر آسیب‌های بزرگی که به مساله فلسطین وارد می کند، بررسی شود.

همچنین کابینه فلسطین تلاش‌های هیات وزارتی که از روز جمعه به نوار غزه رفته و در حال بررسی آنجا است، مورد بحث و بررسی قرار داده و گزارشی از دستگاه‌ها و لوازم پزشکی ارائه شده برای رفع کمبود بیمارستان‌ها برای مقابله با کرونا ارائه و اعلام کرد، ۲۰ کامیون حامل دستگاه‌های تنفس مصنوعی و تجهیزات پزشکی دیگر به نوار غزه فرستاده شدند.