بنابر اعلام آمار رسمی اعلام شده مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۶ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۷۹۱ نفر رسیده است.

به گزارش مرور نیوز، بنا بر اعلام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم ۴۳۶ مورد جدید، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۱۸۹ هزار و ۶۴۲ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در بازه زمانی مذکور، دستکم ۲۶ هزار و ۱۸۵ مورد جدید به «کووید-۱۹» مبتلا شده‌ند تا مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۶ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۷۹۱ نفر برسد.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به کرونا و تلفات این ویروس ناشناخته در آمریکا مجدداً افزایش داشته است.

همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز» مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا را ۶ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۲۳۱ نفر و مجموع تلفات این ویروس را در این کشور ۱۹۴ هزار و ۳۲ نفر گزارش کرده است.

طبق گزارش وبگاه «کووید یو اس ای» که اخبار مربوط به شیوع کرونا در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل می‌کند، گزارش کرد که ایالت کالیفرنیا با ۷۴۴ هزار و ۲۱۶ مورد ابتلا و ۱۳ هزار و ۸۱۸ مورد فوتی، کانون بیماری «کووید-۱۹» در آمریکا است و ایالت نیویورک که زمانی بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در آمریکا را داشت، هم‌اکنون بعد از فلوریدا و تگزاس، با ۴۴۰ هزار و ۵۷۸ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارد.

ایالت نیویورک، با ۳۳ هزار و ۱۶ مورد فوتی، همچنان بیشترین تلفات مرتبط با کروناویروس در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دست‌کم ۲۷ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۷ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند و از آن میان ۸۹۶ هزار و ۲۳۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۱۸ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۵۱۵ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس را در جهان دارد و پس از آن هند با چهار میلیون و ۲۸۰ هزار و ۴۲۲ مورد ابتلا و ۷۲ هزار و ۷۷۵ مورد فوتی و برزیل با چهار میلیون و ۱۶۲ هزار و ۴۲۲ مورد ابتلا و ۱۲۷ هزار و ۴۶۴ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.