بنابر اعلام آمارهای رسمی مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۶ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۷۲۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش مرور نیوز، دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (پنجشنبه) گزارش کرد که در ۲۴ ساعت گذشته دستکم یکهزار و ۱۷۳ نفر دیگر در ایالات متحده آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۱۹۰ هزار و ۸۱۵ نفر برسد.

از طرف دیگر این آمار و ارقام نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ابتلای ۳۲ هزار و ۹۲۹ نفر دیگر در آمریکا به کرونا مورد تأیید قرار گرفت و مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۶ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۷۲۰ نفر افزایش یافت.

مقایسه آمار جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار روزهای گذشته این مرکز نشان می‌دهد، علیرغم آنکه طی چند روز گذشته، آمار روزانه قربانیان کروناویروس در آمریکا به زیر ۵۰۰ نفر کاهش یافته بود، بار دیگر، این آمار به بالای هزار نفر افزایش یافت و تعداد آمار روزانه مبتلایان به کرونا در این کشور همچنان روند روزهای گذشته را ادامه داده است.

با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا را ۶ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۴۷۵ نفر و مجموع قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور را ۱۹۵ هزار و ۲۳۹ نفر گزارش کرده است.

وبگاه «کووید یو اس ای» که اخبار مربوط به شیوع کرونا در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل می‌کند، گزارش کرد که ایالت کالیفرنیا با ۷۴۷ هزار و ۲۶۲ مورد ابتلا و ۱۳ هزار و ۹۸۳ مورد فوتی، کانون بیماری «کووید-۱۹» در آمریکا است و ایالت نیویورک که زمانی بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در آمریکا را داشت، هم‌اکنون بعد از فلوریدا و تگزاس، با ۴۴۱ هزار و ۱۵۴ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارد.

ایالت نیویورک، با ۳۳ هزار و ۱۹ مورد فوتی، همچنان بیشترین تلفات مرتبط با کروناویروس در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دست‌کم ۲۷ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۳۲۵ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند و از آن میان ۹۰۲ هزار و ۴۶۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۱۸ میلیون و ۷۰۳ هزار و ۷۵۸ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس را در جهان دارد و پس از آن هند با چهار میلیون و ۳۷۰ هزار و ۱۲۸ مورد ابتلا و ۷۳ هزار و ۸۹۰ مورد فوتی و برزیل با چهار میلیون و ۱۹۷ هزار و ۸۸۹ مورد ابتلا و ۱۲۸ هزار و ۵۳۹ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.