عضور پارلمان سوئد پیشنهاد نامزدی ترامپ برای اخذ جایزه صلح نوبل را اعلام کرد.

به گزارش مرور نیوز، یک عضو پارلمان سوئد برای دومین بار دونالد ترامپ را برای نامزدی جایزه صلح نوبل پیشنهاد کرد این عضو پارلمان سوئد همچنین دولت های کوزوو و صربستان را هم به دلیل مذاکرات تجاری و همکاری اقتصادی نامزد جایزه صلح نوبل ۲۰۲۱ معرفی کرده است.

ماگنوس جاکوبسن، در توئیتی اعلام داشت: من دولت آمریکا و دولتهای کوزوو و صربستان را نامزد جایزه صلح نوبل معرفی کرده‌ام به خاطر تلاش مشترکشان در جهت صلح و توسعه اقتصادی با امضای یک توافق همکاری در کاخ سفید.

این مقام منتخب سوئد با انتشار یک کپی کامل نامه حمایتش از نامزدی ترامپ نوشت: تجارت و ارتباطات بلوکهای سازنده مهم صلح هستند.

به این ترتیب ترامپ برای دومین بار برای نامزدی جایزه صلح نوبل ۲۰۲۱  پیشنهاد شده است. نام او روز چهارشنبه نیز از سوی یک نماینده پارلمان نروژ به خاطر ایفای نقش در واسطه‌گری برای توافق عادی سازی روابط اسرائیل و امارات برای نامزدی جایزه صلح نوبل مورد حمایت قرار گرفت.

عبدالله هوتی، نخست وزیر فعلی کوزوو در توئیتر و فیسبوک نوشت که "شدیدا قدردان" این پیشنهاد است.

چندی پیش دولت ترامپ تلاش کرد واسطه مذاکرات میان رهبران صربستان و کوزوو شود و این دو کشور طی نشستی چند روز پیش در کاخ سفید بر سر عادی سازی روابط اقتصادی توافق کردند.