براساس آمارهای رسمی اعلام شده آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۶ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۳۹۴ نفر رسیده است.

به گزارش مرور نیوز، طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۳۰ هزار و ۵۸۰ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۶ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۳۹۴ نفر افزایش یافت.

از طرف دیگر، این آمار و ارقام همچنین نشان می دهد که در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ ۳۰۸ نفر دیگر، مجموع قربانیان ویروس «کووید-۱۹» در آمریکا، به ۱۹۹ هزار و ۸۱۷ نفر رسید.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در آمریکا تاحدودی کاهش نسبی داشته‌ است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز» نیز مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا را هفت میلیون و ۴۶ هزار و ۲۱۶ نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور ۲۰۴ هزار و ۵۰۶ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، گزارش کرد که ایالت کالیفرنیا با ۷۹۰ هزار و ۴۴ مورد ابتلا و ۱۵ هزار و ۵۶ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده است و ایالت نیویورک که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون بعد از تگزاس و فلوریدا با ۴۵۰ هزار و ۴۷۳ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

با اینحال، نیویورک با ۳۳ هزار و ۹۲ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۳۰ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۴۴۷ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان ۹۳۸ هزار و ۸۷۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۲۰ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۷۰۴ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با پنج میلیون و ۴۸۷ هزار و ۵۸۰ مورد ابتلا و ۸۷ هزار و ۸۸۲ مورد فوتی و برزیل با چهار میلیون و ۵۴۴ هزار و ۶۲۹ مورد ابتلا و ۱۳۶ هزار و ۸۹۵ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.