سرویس بین الملل- پس از موضع گیری های جدی مقامات مصر در قبال سیاست های عربستان، وزیر امورخارجه این کشور خواستار دیدار با همتای مصری خود شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های مصر، عادل الجبیر در یک تماس تلفنی با سامح شکری وزیر خارجه مصر از وی خواست ظرف های روزهای آینده با یکدیگر دیدار و گفت و گو کنند.

شکری در پاسخ به این درخواست الجبیر موافقت کرد و گفت که به محض بازگشت از واشنگتن با وی دیدار می کند.

در همین حال پایگاه خبری روسیا الیوم نیز به نقل از منابع آگاه نوشت: احتمال دارد عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر به زودی به عربستان سفر و با پادشاه این کشور دیدار کند.

به گفته منابع آگاه چنانچه دیدار شکری و الجبیر موفقیت آمیز باشد، احتمال دارد السیسی با دیگر مقامات عربستان نیز دیدار کند.

این اخبار در حالی منتشر شده که عبدالفتاح السیسی که در سفری دو روزه به امارات رفته بود، اندکی قبل از رسیدن پادشاه عربستان به امارات این کشور را ترک کرد و با سلمان بن عبدالعزیز دیدار نکرد.

قرار بود امارات نقش میانجی بین مصر و عربستان را برای بهبود روابط بین قاهره و ریاض که در ماه های اخیر بحرانی شده، ایفا کند.

دادگاه عالی اداری مصر روز (دوشنبه) قرار بود جلسه بررسی به درخواست تجدیدنظر درباره ابطال توافقنامه واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان را برگزار کند که بار دیگر به تعویق افتاد.