درپی مذاکرات صلح افغانستان برخی از زندانیان آزاد شده طالبان به میدان جنگ بازگشتند.

به گزارش مرور نیوز، «عبدالله عبدالله»، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان از بازگشت دوباره شماری از زندانیان طالبان که از سوی دولت آزاد شده بودند، به میدان جنگ خبر داد و گفت: ما می‌دانیم که برخی از زندانیان آزاد شده طالبان به میدان جنگ برگشته‌اند و این نقض توافقی است که طالبان به آن تعهد داده بود.

دولت افغانستان براساس توافق صلح آمریکا و گروه طالبان که سال گذشته در دوحه امضا شد، پنج‌هزار زندانی این گروه را از زندان‌های این کشور آزاد کرد. این زندانیان هنگام آزادی از زندان، تعهد کتبی داده بودند که دوباره به میدان جنگ بر نمی‌گردند.

عبدالله همچنین با اشاره به افزایش خشونت‌ها در افغانستان، گفت که سطح خشونت‌ها بسیار بالا و در حدی است که برای مردم غیرقابل قبول است.

وی از آمریکا که از طریق توافق با طالبان روند صلح را آغاز کرده و از پاکستان که با اعضای طالبان رابطه دارد، خواست این گروه را تحت فشار قرار دهند تا با آتش‌بس موافقت کنند.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان مذاکرات صلح افغانستان در دوحه را مثبت ارزیابی کرد.

مذاکرات صلح افغانستان در بیست‌ودوم سنبله در دوحه آغاز شد.

گروه‌های تماس هیأت‌های مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان تاکنون نتوانسته‌اند بر روی دستورالعمل رفتاری در جریان مذاکرات صلح، به توافق نهایی دست‌یابند.