جو بایدن درخصوص رئیس جمهور فعلی آمریکا بیان کرد اظهارات و لفاظی‌های ترامپ بیشتر دروغ‌ها و حملات شخصی هستند. اما فکر می‌کنم مردم آمریکا واقعیت درباره ترامپ را متوجه شده‌اند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: مطمئن نیستم طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات نوامبر تصمیم خود را برای رای دادن به او نگرفته باشند. اما چه کسی می‌داند چه پیش می‌آید. ترامپ به نوعی شبیه جوزف گوبلز، وزیر پروپاگاندای رایش سوم است. آنقدر یک دروغ را تکرار می‌کنید که در ذهن‌ها به واقعیت تبدیل می‌شود.

وی ضمن محکوم کردن لفاظی‌های رقیب جمهوری‌خواهش، افزود: من برای حملات پیاپی از جانب دونالد ترامپ آماده هستم. این تنها کاری است که ترامپ در آن وارد است.

بایدن تاکید کرد: ترامپ نمی‌داند چطور درباره حقایق مناظره کند. او در این حد باهوش نیست. او اطلاعات زیادی درباره سیاست خارجه و سیاست داخلی ندارد. او اطلاع چندانی از جزئیات ندارد. اظهارات و لفاظی‌های ترامپ بیشتر دروغ‌ها و حملات شخصی هستند. اما فکر می‌کنم مردم آمریکا واقعیت درباره ترامپ را متوجه شده‌اند. 

مشاجره‌های کنونی میان این دو نامزد شامل جنگ لفظی میان آنها بوده به طوری که ترامپ، بایدن را به حمایت از جناح چپ افراطی و کم انرژی بودن متهم می‌کند و سلامت روانی وی را نیز زیر سوال برده است.

در همین حال بایدن، ترامپ را به خاطر دروغ‌گویی درباره پاندمی ویروس کرونا محکوم کرده و مدعی است که رئیس جمهور کنونی آمریکا تهدیدات مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۲۰ را کم اهمیت جلوه می‌دهد. وی همچنین ترامپ را با جوزف گوبلز، یکی از یاران نزدیک آدولف هیتلر، رهبر نازی و برجسته‌ترین مبلغ رایش سوم مقایسه کرد.

جو بایدن در توضیح لفاظی‌های ترامپ به یکی از نقل قول‌های معروف گوبلز درباره اینکه چطور کاری کنید که مردم دروغ‌ها را باور کنند، اشاره کرد و گفت: اگر یک دروغ بزرگ بگویید و دائما آن را تکرار کنید، مردم نهایتا آن را باور می‌کنند. دروغ را تنها تا زمانی می‌توان ادامه داد که دولت بتواند مردم را از پیامدهای سیاسی، اقتصادی و یا نظامی آن دروغ مصون بدارد. بنابراین برای دولت بسیار مهم است که از تمامی قدرت‌هایش برای سرکوب مخالفان استفاده کند چرا که حقیقت دشمن اصلی دروغ است و بنابراین حقیقت بزرگ‌ترین دشمن دولت محسوب می‌شود.

بایدن و ترامپ قرار است سه‌شنبه ۲۹ سپتامبر (هشتم مهرماه) نخستین مناظره انتخاباتی رو در رو را برگزار کنند.