استفان دوژاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن استقبال از توافق تبادل اسرا بین دولت صنعاء و دولت مستعفی یمن، بر ضرورت پایان جنگ تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، «استفان دوژاریک» سخنگوی « آنتونیو گوترش » دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که گوترش از توافق امضا شده بین طرف‌های درگیر در یمن در خصوص آزادی فوری ۱۰۸۱ اسیر استقبال می‌کند.

دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد که گوترش همه طرف‌ها را به انجام بررسی‌های نهایی و اجرای اقدامات لازم به منظور آزادی بقیه بازداشت‌شدگان تشویق می‌کند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، سخنگوی گوترش همچنین از همه طرف‌های درگیر در یمن خواست تا با «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل به منظور دستیابی به توافقی برای صدور بیانیه مشترک درباره برقراری آتش‌بس در سطح کشور، اتخاذ تدابیر اقتصادی و انسانی و ازسرگیری روند سیاسی جامع و فراگیر جهت پایان دادن به جنگ همکاری نمایند.

گریفیتس روز یکشنبه (دیروز) در بیانیه‌ای مشترک با کمیته جهانی صلیب سرخ از توافق بین دولت مستعفی یمن و دولت نجات ملی برای مبادله ۱۰۸۱ اسیر در پایان نشست‌های آن در سوئیس خبر داد.

در همین رابطه «ترکی المالکی» سخنگوی رسمی ائتلاف سعودی ضمن استقبال از این توافق، گفت که این توافق مبادله ۱۵ نظامی اسیر سعودی را نیز شامل می‌شود.