طبق آمارهای رسمی مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به هفت میلیون و ۳۳۲ هزار و ۱۹ نفر رسید.

به گزارش مرور نیوز، طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دستکم ۵۴ هزار و ۲۶۰ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به هفت میلیون و ۳۳۲ هزار و ۱۹ نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم ۹۰۴ نفر دیگر در آمریکا بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۲۰۸ هزار و ۶۹۳ نفر برسد.

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا مجدداً روندی افزایشی را در پیش گرفته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را هفت میلیون و ۵۴۹ هزار و ۳۲۳ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۲۱۳ هزار و ۵۲۴ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به هشت میلیون و ۶۰۴ هزار و ۳۴۹ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۲۲۷ هزار و ۵۳۴ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد، ایالت کالیفرنیا با ۸۲۶ هزار و ۱۳ مورد ابتلا و ۱۶ هزار و ۵۴ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده است و ایالت نیویورک که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون بعد از تگزاس و فلوریدا با ۴۶۱ هزار و ۶۲۹ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

نیویورک نیز با ۳۳ هزار و ۱۹۹ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

آمار ابتلا به کرونا و قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا در حالی روندی افزایشی را در پیش گرفته است که بامداد جمعه، تست کرونای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که تاکنون شیوع این ویروس را کم اهمیت جلوه می‌داد و در گردهمایی‌های انتخاباتی که برخی در فضای بسته برگزار می‌شد، شرکت می‌کرد، مثبت اعلام شد.

بامداد امروز (شنبه) نیز رسانه‌های آمریکایی از انتقال رئیس‌جمهور آمریکا به بیمارستان نظامی والتر رید خبر دادند و درمان وی در این بیمارستان آغاز شده است.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۳۴ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۸۸۰ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و ۲۶ هزار و ۷۵۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۲۳ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۸۴۷ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۶ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۶۸ مورد ابتلا و ۹۹ هزار و ۷۷۳ مورد فوتی و برزیل با چهار میلیون و ۸۴۷ هزار و ۹۲ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۶۸۰ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.