دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از انتقال به بیمارستان به مشکل تنفسی مبتلا شده است.

به گزارش مرور نیوز، به رغم اظهارات دونالد ترامپ و اعلامیه کاخ سفید مبنی بر خوب بودن حال رئیس‌جمهور آمریکا بعد از ابتلایش به ویروس کرونا ، شبکه سی‌ان‌ان از بروز مشکل تنفسی ترامپ خبر داد.

 رئیس جمهور آمریکا بامداد روز جمعه از ابتلای خود و همسرش ملانیا به ویروس کرونا خبر داد و به دنبال آن یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که علائم خفیف ابتلا در  ترامپ  که همانند سرماخوردگی است، در وی پدیدار شده است.

ساعتی بعد از این خبر، رئیس‌جمهور آمریکا با بالگرد به بیمارستان نظامی «والتر رید» در واشنگتن دی سی منتقل شد و مقام‌های این کشور گفتند که او احتمالا چند روزی را در آنجا سپری خواهد کرد.

«سی‌ان‌ان» در برنامه‌ای با مجری‌گری «اندرسون کوپر» مجری شناخته شده این شبکه به سراغ «جیم آکوستا» خبرنگار حوزه کاخ سفید و مستقر این شبکه در کاخ سفید رفت.

آکوستا در این مصاحبه گفت: «بله اندروسون، من همین چند لحظه قبل با یک مشاور ستاد انتخاباتی ترامپ صحبت کردم و او به من گفت که این یک وضعیت جدی است و اینکه رئیس‌جمهور برای تنفس کردن با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و اینکه او امروز خیلی خسته بوده است».

این خبرنگار حوزه کاخ سفید در شبکه سی‌ان‌ان در ادامه از صحبت خود با «با یک منبع مطلع دیگر»  خبر داد که در آن این منبع آمریکایی به آکوستا گفت، «در بین کارکنان کاخ سفید درباره شرایط رئیس‌جمهور نگرانی جدی وجود دارد».

سی‌ان‌ان در گزارش خود می‌افزاید: «یک منبع سوم (به این شبکه) گفت که حال رئیس‌جمهور آمریکا بدتر از حال ملانیا ترامپ بانوی اول است».

پیشتر در خبرها آمده بود که «هوپ هیکس» مشاور ترامپ جزء اولین نفراتی بود که تست کرونا وی پنجشنبه شب مثبت اعلام شد و ظرف کمتر از یک روز، تست کرونای دستکم ۹ نفر دیگر از مقام‌ها و قانونگذاران آمریکایی مثبت اعلام شد.

یک عضو کاخ سفید، سه خبرنگار، «کلیان کانوی» مشاور سابق ترامپ، سناتور «مایک لی» از ایالت یوتا، سناتور «تام تیلز» از کارولینای شمالی بودند که همگی شنبه هفته گذشته در مراسمی در کاخ سفید حضور یافته بودند و در آنجا ترامپ «امی برت» را نامزد دیوان عالی آمریکا معرفی کرد.