نماینده سازمان جهانی بهداشت در عراق نسبت به مرحله سوم شیوع کرونا در این کشور هشدار داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از شبکه الدجله، سازمان جهانی بهداشت امروز شنبه اعلام کرد که عراق وارد مرحله «شیوع فراگیر» کرونا شده که این مرحله سوم و به معنای هشدار درباره شیوع این ویروس در سراسر کشور است.

«ادهم اسماعیل» نماینده سازمان جهانی بهداشت در عراق اظهار داشت که مراحل شیوع کرونا در عراق اکنون همچنان تحت کنترل بوده و دولت همه تلاش خود را برای مهار این ویروس انجام می‌دهد.

اسماعیل افزود که تعداد تخت‌های اختصاص یافته به مبتلایان به کرونا در همه استان‌ها به کمتر از 50 درصد شمار مبتلایان می رسد و افزایش مداوم آمار مبتلایان تبدیل به یک نگرانی عمومی شده است.

وی همچنین درباره افزایش احتمالی شمار مبتلایان به کرونا در دوره آینده در اثر ادامه تجمعات و عدم رعایت موارد بهداشتی به ویژه زیارت اربعین و ورود به فصل زمستان هشدار داد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در عراق گفت که با این تفاسیر شمار مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های افزایش می‌یابد و این یک مشکل بزرگ است؛ به ویژه اگر آمار دو برابر شود.

وی اشاره کرد که عراق وارد مرحله شیوع فراگیر کرونا شده که مرحله سوم شیوع این ویروس است و در محله چهارم کشور به طور کامل آلوده خواهد شد؛ بنابراین دولت باید هرچه سریع‌تر اقدامات سختگیرانه همچون تعطیلی و قرنطینه کامل را اتخاذ کند.

روز گذشته وزارت بهداشت عراق اعلام کرد طی 24 ساعت اخیر، 4785 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است.

بر اساس این گزارش، طی همین مدت،‌67 بیمار جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

با ثبت موارد جدید ابتلا در عراق، آمار کل مبتلایان به 372 هزار و 259 نفر و آمار جان باختگان هم به 9298 نفر رسیده است.

خبر دیگر اینکه آستان مقدس حسینی اعلام کرد : 7هزار داوطب به همراه کادر پزشکی در امر امداد رسانی به زوار عراقی در اربعین حسینی مشارکت دارند.