وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرد هر اقدامی برای فیصله دادن به مناقشه قره باغ از طریق نظامی، با قاطعیت ناکام گذاشته می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، وزارت خارجه ارمنستان امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای بر لزوم برقراری آتش‌بس با جمهوری آذربایجان در منطقه مورد مناقشه « قره باغ کوهستانی» تاکید کرد در این بیانیه آمده است: «ارمنستان بر لزوم آتش‌بس فوری [در قره‌باغ] صحه می‌گذارد... ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که هیچ جایگزینی برای فرایند صلح و راهکار مسالمت‌آمیز جهت فیصله دادن به این مناقشه وجود ندارد».

این وزارتخانه ضمن تقدیر از بیانیه وزرای خارجه گروه مینسک در سازمان همکاری‌های امنیتی اروپا مبنی بر محکومیت حملات به مناطق غیرنظامی، گفت: «هر اقدامی برای فیصله دادن این [مناقشه] از طریق نظامی، با قاطعیت ناکام گذاشته می‌شود»

پیشتر، وزرای خارجه روسیه، آمریکا و فرانسه به عنوان روسای «گروه مینسک» درباره درگیری‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ کوهستانی» بیانیه منتشر و این درگیری‌ها را محکوم کردند.

تنش‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی از ۹ روز قبل به شکل درگیری‌ها و حملات متقابل آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مناقشه بر سر منطقه قره باغ کوهستانی از سال ۱۹۹۲ آغاز شد و جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی به دنبال تصرف این منطقه توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تا به امروز تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ بی‌نتیجه بوده است.

روز گذشته «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه هدف گرفتن مناطق مسکونی جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان به مثابه «جنایت جنگی» است، خواستار عقب‌نشینی نیروهای ایروان از این منطقه شد.