۹۰۰ تروریست داعشی در اداره خودمختاری کردهای سوریه از ابتدای سال محاکمه شدند.

به گزارش مرور نیوز، به گفته منابع کردی در شمال شرق سوریه، ۹۰۰ تروریست داعشی سوری در حال محاکمه در دادگاههای اداره خودمختاری کردهای سوریه هستند گفتنی است در حدود ۱۹ هزار داعشی در زندان‌های تحت کنترل کردهای سوریه در بازداشت به سر می‌برند که از این تعداد ۱۲ هزار تن تابعیت سوری وپنج هزار نفر دیگر عراقی هستند. باقی آن‌ها نیز تابعیت ۵۵ کشور مختلف دنیا را دارند.

به گفته «خالد علی» عضو شورای «عدالت اجتماعی» وابسته به اداره خودمختاری کردهای سوریه، ۹۰۰ تن از داعشی‌های سوری از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا کنون در دادگاههای موسوم به «دفاع از خلق» محاکمه شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

او در خصوص محاکمه عناصر خارجی داعش نیز گفت که هنوز برای هیچ کدام از آن‌ها دادگاهی تشکیل نشده و علی‌رغم جلساتی که با ائتلاف آمریکایی از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان شده، هیچ نهاد یا کشور خارجی کمکی برای محاکمه عناصر داعش ارائه نداده است.

تروریست‌های داعش که در اختیار عناصر کرد سوریه هستند، عمدتا در زندان‌‌های واقع در منطقه الهول از جمله زندان «السینا» هستند که هر از چندگاهی خبرهایی از فرار یا شورش تعدادی از آن‌ها منتشر می‌شود. در این میان خبرهایی نیز از فراری دادن برخی فرماندهان داعش به دست آمریکایی‌ها منتشر شده است.