رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد روز شنبه پس از تایید سلامتش از سوی پزشکان، برای ادامه مبارزات انتخاباتی به فلوریدا می‌ رود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از راشا تودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز اعلام کرد روز شنبه پس از تایید سلامتش از سوی پزشکان، برای ادامه مبارزات انتخاباتی به فلوریدا می‌ رود.

دقیقا یک هفته پیش بود که ترامپ از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داد و با علائمی مانند تب و کاهش سطح اکسیژن به بیمارستان انتقال یافت  و حالا او در حالی قصد سفر به فلوریدا را دارد که به گفته پزشکان همچنان ناقل ویروس است.

او از تاثیر شگفت انگیز داروی شرکت ریجنران گفت و افزود: اتفاقی که افتاده باور نکردنی است، من خیلی خوب هستم.

پیش از این هم شان کانلی، پزشک معالج ترامپ واکنش بدن او به دارو را خوب اعلام کرده و گفته بود علائم حیاتی رئیس جمهور از جمله ضربان قلب، تنفس و فشار خونش مناسب است. کانلی پیش بینی کرد که ترامپ روز شنبه تعاملات عمومی خود را از سر بگیرد.

ترامپ طی این مصاحبه و در پاسخ به این سوال که آیا آزمایش دیگری انجام داده است یا خیر، گفت: احتمالا فردا یک آزمایش دیگر انجام خواهد داد گرچه این کار را چندان منطقی نمی‌داند.

اعلام آمادگی ترامپ برای حضور دوباره در مبارزات انتخاباتی به دنبال تهدید نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با استناد به اصلاحیه ۲۵ قانون اساسی این کشور مبنی بر جایگزینی رئیس جمهور در صورت مرگ، استعفا و یا ناتوانی انجام شده است.

پلوسی بعدازظهر روز پنجشنبه بدون هیچ توضیحی گفت: ما در مورد اصلاحیه بیست و پنجم صحبت خواهیم کرد.