نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد، تحریم‌های یکجانبه مهم‌ترین چالشی است که این کشور با آن روبروست.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد: فعالیت سازمان ملل در سوریه از طریق برنامه‌ها، صندوق ‌ها و آژانس‌ های آن نباید تنها به بعد انسانی محدود شود بلکه باید شامل فعالیت مربوط به توسعه نیز باشد. باید از تلاش‌ها برای سیاسی کردن دوری کرده و از دولت سوریه در تلاش ‌هایش برای بازسازی و مقابله با چالش‌ ها حمایت لازم را به عمل آورد.

الجعفری در افتتاحیه کمیته اقتصادی و مالی هفتاد و پنجمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل گفت: تحریم ‌های یکجانبه مردم سوریه که دبیرکل سازمان ملل نیز با توجه به شیوع کرونا و تأثیر خطرناک این تحریم‌ ها بر بخش بهداشت و حقوق بشر خواهان پایان آن شد، یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که سوریه با آن مواجه است.

وی به اهمیت قطعنامه این کمیته درباره حاکمیت دائم مردم فلسطین از جمله ساکنان قدس شرقی و ساکنان عرب در جولان سوریه بر منابع طبیعی خود اشاره و اقدامات رژیم صهیونیستی درباره غارت منابع طبیعی در جولان و اراضی فلسطین را محکوم کرد.

الجعفری گفت: دولت سوریه به دنبال شراکت جهانی عادلانه براساس احترام به اصول قوانین بین المللی و احکام منشور سازمان ملل و در رأس آن اصل حاکمیت ملی و حمایت از تلاش‌های نهادهای سوریه برای عبور از تمام چالش ‌ها است.