وزارت دفاع جمهوری ارمنستان از آغاز دوباره درگیری ها در منطقه قره باغ کوهستانی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، علیرغم آنکه وزارت دفاع جمهوری ارمنستان اوایل صبح امروز (دوشنبه) در صفحه توییتر خود شب آرامی را در منطقه قره باغ کوهستانی گزارش کرده بود، ساعاتی پیش اعلام کرد که جمهوری آذربایجان حملات خمپاره‌ای خود را از سرگرفته است.

وزارت دفاع ارمنستان در این خصوص گزارش کرد، اوضاع در نیمه‌شب (دوشنبه) تقریباً باثبات بود اما تنش‌هایی وجود داشت. دشمن به طور خاص در بخش‌های شمالی، شمال شرقی و جنوبی فعال بود. تمامی تلاش‌های (جمهوری آذربایجان) برای تغییر موقعیت عملیاتی و فنی به نفع خود، توسط یگان‌های ارتش دفاعی (ارمنستان) خنثی شد».

در ادامه بیانیه وزارت دفاع ارمنستان آمده است: «دشمن از نظر نیروی انسانی و تجهیزات نظامی متحمل خسارات سنگینی شد. (جمهوری) آذربایجان، صبح امروز دو مرتبه حملات توپخانه‌ای انجام داد. یگان‌های ارتش دفاعی، با اقدامات متناسب، این عملیات‌ها را متوقف کردند.

از طرف دیگر، ایروان اعلام کرد که ۵۱۴ خودروی زرهی جمهوری آذربایجان را از زمان آغاز دور جدید تنش‌ها از ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) تاکنون تخریب کرده است.

از سوی دیگر، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز امروز (دوشنبه)، نیروهای مسلح ارمنستان را به حملات خمپاره‌ای به منطقه «آغ دام» در خط تماس قره باغ کوهستانی متهم کرد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این خصوص گفت: «قلمرو منطقه آغ دام در معرض حملات خمپاره‌ای نیروهای دفاع ارمنستان قرار گرفت».

خبرگزاری روسی تاس در محل نیز گزارش کرد که اوایل صبح امروز، چندین بمب در شهر «استپاناکرت» (خان کندی) مرکز قره باغ کوهستانی منفجر شد و آژیرهای خطر در سراسر این شهر به صدا درآمد.

علی‌رغم آنکه بامداد شنبه هفته جاری (۱۹ مهر ماه)، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه از توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد، مقام‌های دفاعی ایروان و باکو ساعاتی قبل از شروع آتش بش (۱۲:۰۰ به وقت محلی ۱۰ اکتبر، ۱۲:۳۰ به وقت تهران ۱۹ مهرماه) و دقایقی بعد از اجرایی شدن آتش‌بس، از حمله به قلمروهایشان خبر دادند.