سرویس بین الملل- نخست وزیر عراق گفت: دولت بغداد به هیچ کشور خارجی اجازه ایجاد پایگاه نظامی در خاک عراق را نمی دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل رسانه های عراق، حیدر العبادی افزود: بغداد به منظور دریافت کمک از کشورهای خارجی برای آزاد سازی موصل به هیچ کشوری التماس نمی کند.

وی ادامه داد: عراق به نمایندگی از همه کشورهای جهان در حال مبارزه با تروریست ها می باشد، ولی هرگز قبول نخواهد کرد تا هیچ نیروی خارجی به ویژه آمریکایی ها پس از نابودی داعش در خاک عراق باقی بمانند و پایگاه نظامی ایجاد کنند.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: نبرد موصل به درستی پیش می رود و نتایج سریعی از این عملیات انتظار نمی رود.

العبادی تاکید کرد: تروریست های داعش از همه طرف از سوی نیروهای عراقی محاصره شده اند و هیچ کمکی از سمت مرزهای سوریه به آنها داده نمی شود.

حیدر العبادی اداوه داد: طرف های عراقی انتظار نتایج سریع از نبرد موصل ندارند، چرا که از میزان چالش ها و مخاطراتی که برای شهروندان عراقی حاضر در موصل وجود دارد، آگاهند.

عملیات آزادسازی موصل از 17 اکتبر (26 مهرماه) گذشته، از شش محور آغاز شده و نیروهای عراقی طی روزهای اخیر توانسته اند وارد شهرک ها و محلات حومه موصل در بخش شرقی شهر شوند. 

عراق از 19 خرداد ماه سال 93 تاکنون با بحران ناشی از اشغال مناطق زیادی از شهرهای شمال و غرب خود توسط گروهک تروریستی داعش مواجه بوده است؛ در چند ماه اخیر نیروهای مردمی و ارتش عراق موفق شده اند چند شهر این کشور از جمله الرمادی و تکریت را از دست تروریست های تکفیری داعش آزاد کنند.