فالح الفیاض با بیان اینکه الحشد الشعبی به دستور مرجعیت شکل گرفته است بیان کرد الحشد در تمامی سختیها، پشتیبان ملت [عراق] خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق تأکید کرد که این سازمان به دستور مرجعیت شکل گرفت.

الفیاض ضمن تشکر و قدردانی از مقام مرجعیت دینی عراق ، گفت که الحشد الشعبی، به همان شیوه بسیج مردمی همچنان در غم و شادی، همراه با ملت عراق خواهد بود.

پایگاه خبری الحشد به نقل از این مسئول عراقی گزارش داد: «الحشد در تمامی سختیها، پشتیبان ملت [عراق] خواهد بود».

وی با بیان اینکه مراسم اربعین، همبستگی بین ملت عراق و الحشد الشعبی را افزایش داد، تصریح کرد: «الحشد، حافظ تمامیت ارضی و حاکمیت عراق باقی خواهد ماند».

در همین ارتباط، گروه «العتبه العلویه» وابسته به سازمان الحشد الشعبی روز گذشته  هنگ «مأموریتهای ویژه» را به استان کرکوک فرستاد.

هدف این هنگ، مبارزه با عناصر باقی مانده داعش و از بین بردن منابع مالی این گروه تروریستی است. نیروهای این هنگ در مواضع مهم و حیاتی متمرکز شدند و مأموریت خود را در پشتیبانی از نیروهای امنیتی برای تقویت امنیت و ثبات کرکوک آغاز خواهند کرد.

عناصر داعش هفته گذشته دست به تحرکاتی در کرکوک زدند و در پی حمله این عناصر به شهرستان «الحویجه»، هفت نفر کشته و زخمی شدند.

این در حالی است که  دولت مرکزی عراق به نخست‌وزیر مصطفی الکاظمی و حکومت منطقه کردستان این کشور جمعه گذشته بر سر نحوه اداره شهرستان سنجار (واقع در استان نینوی، شمال غرب عراق) توافقی جدید کردند. بر اساس این توافق نیروهای پیشمرگه در کنار نیروهای پلیس وظیفه تأمین امنیت این شهرستان را به صورت مشترک تأمین خواهند کرد.

بغداد گفته است که این توافق با هدف مقابله با فعالیت گروه‌های تروریستی مانند پ.ک.ک در این منطقه حاصل شده است. با این حال، گروه‌های عراقی با اعتراض به این توافق، هدف از انعقاد این توافق را اخراج نیروهای الحشد الشعبی از این منطقه مرزی دانسته‌اند