سرویس بین الملل- نیروهای ارتش و همپیمانانش موفق شدند در ادامه پیروزی های خود نزدیک به 70 درصد حلب را آزاد کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای ارتش و همپیمانانش موفق شدند در شرق حلب پیشروی کنند و سه چهارم مواضع تروریست ها را به دست بگیرند.

بر اساس گزارش گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه، نیروهای ارتش سوریه دیروز (سه شنبه) 7 منطقه، از جمله محله مهم و راهبردی الشعار را در کنترل خود گرفتند. 

بر اساس این گزارش، الشعار مهم ترین محله در قلب شرق حلب است و گروه های مخالف و تروریستی اکنون با جنگی فرسایشی روبرو هستند.

پیشتر گروه مذکور که مقرش در لندن است، افتادن کنترل محله الشعار به دست نیروهای دولت سوریه را پیش بینی و اعلام کرده بود که در صورت تحقق آن، مساحت مناطق آزاد شده در شرق حلب بالغ بر 70 درصد خواهد بود. با توجه به پیشروی های سریع این نیروها در شرق حلب، اکنون بیش از 75 درصد این منطقه در کنترل دولت سوریه قرار گرفته است.

در بحبوحه پیشروی های نیروهای ارتش سوریه در شرق حلب، غرب به ویژه آمریکا در تلاش است تا با اعمال آتش بس موقت، روند مذکور را متوقف و در صورت امکان معکوس کند؛ سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: به نظر می رسد این تلاش، خریدن زمان برای شورشیان (تروریست ها) است تا فرصت تنفس بیابند و وقفه ای ایجاد شود تا تجدید قوا کنند.

واشنگتن نیز مسکو را به کارشکنی در تحقق پیشنهاد مذکور متهم کرده است. روسیه و چین روز دوشنبه قطعنامه شورای امنیت در ارتباط با برقراری آتش بس هفت روزه در شرق حلب را وتو کردند.

روسیه با استناد به قریب الوقوع بودن توافق در زمینه عقب نشینی (تروریست ها در حلب)، گفته است که قطعنامه مذکور دست کم باید تا پس از مذاکرات ژنو به تعویق بیفتد.

سوریه نیز اعلام کرده که بدون تضمین عقب نشینی مخالفان، با هیچ آتش بسی موافقت نخواهد کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه سوریه که در رسانه های دولتی منتشر شد، سوریه اجازه نمی دهد شهروندانش در شرق حلب توسط تروریست ها گروگان گرفته شوند.

گروه های تروریستی از چهار سال قبل شرق حلب را اشغال و مردم آن را به اسارت خود درآورده و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

ارتش سوریه عملیات جدید خود را برای آزادسازی حلب در تاریخ 15 نوامبر (25 آذر) آغاز کرد و طی این مدت مناطق وسیعی را از اشغال گروه های تروریستی خارج کرده است.