سرویس بین الملل- رئیس جمهور ترکیه در چارچوب سیاست خارجی خود نگاه ویژه به گسترش روابط ترکیه با کشورهای آفریقایی دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان طی سخنانی در نشست مشترک رسانه ای با پاتریس تالون، رئیس جمهور بنین اظهار داشت: هدف ما استقرار 54 سفارتخانه در 54 کشور آفریقایی است، زیرا هر کشور فارغ از کوچک یا بزرگ بودن برای ما یک ارزش است. در سازمان ملل متحد نیز هر کشور چه کوچک و چه بزرگ حق یک رای دارد.

وی افزود: به همین دلیل همه آنها به یک اندازه برای ما اهمیت دارند و برای تداوم دوستی و همبستگی با آفریقا باید روابط مستحکم تری با این کشورها داشته باشیم.

اردوغان در ادامه تصریح کرد: وجود 34 کشور از 48 کشور کمتر توسعه یافته در آفریقا موجب تاثر ما است، مسئول این وضعیت کشورهای استعمارگری هستند که قرن ها است منابع آفریقا و تمامی معادن آن را استثمار کرده اند.
بنین نیز یکی از این کشورهای مستعمره بوده که اکنون به عنوان یک کشور استقلال یافته موجب افتخار ما خواهد شد، اما این را هم بگویم که آینده قاره آفریقا روشن و درخشان است، از این بابت اصلا نگران نیستم.

من جزو سیاستمدارانی هستم که معتقدند مشکلات آفریقا به دست برادران آفریقایی حل خواهد شد. به نظر من آنها به همراهان و دوستانی نیاز دارند که در روزهای سخت همواره در کنارشان باشند.