سرویس بین الملل- سران رژیم صهیونیستی سه شنبه گذشته در مناطق نزدیک به نوار غزه رزمایش برگزار کردند که با انجام این رزمایش سه هدف را دنبال می کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «واصف عریقات» تحلیل گر فلسطینی مسائل نظامی گفت: رزمایش اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در مرز نوار غزه حامل 3 پیام برای جبهه داخلی این رژیم، فلسطینیان و افکار عمومی جهانیان است.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی مانورهای گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به شکست این رژیم در جنگ اخیر علیه باریکه غزه بازمی گردد، به ویژه اینکه گزارش ها و تحقیقات اخیر نهادهای صهیونیستی مستقیما فرماندهان ارتش را به شکست در این جنگ متهم می کند و همین مساله موجب شده تا محافل سیاسی و نظامی صهیونیستی اتهاماتی را به یکدیگر در این باره وارد کنند.

عریقات بیان کرد: ائتلاف داخلی نتانیاهو در معرض فروپاشی قرار دارد و او اکنون به ویژه پس از مساله محاکمه همسرش با بحرانی جدی مواجه است.

وی اشاره کرد که دومین پیام این مانورهای گسترده متوجه جبهه داخلی رژیم صهیونیستی است و ارتش می خواهد بدین گونه افکار عمومی را از شکست دولت رژیم صهیونیستی و اتهامات وارده به نتانیاهو و ارتش در رابطه با شکست در جنگ غزه منحرف سازد و جبهه داخلی را همچنان در حالت رعب و وحشت و آمادگی کامل قرار دهد.

این تحلیل گر فلسطینی خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی گاهی قدرت مقاومت را بسیار فراتر از آنچه هست نشان می دهد و از این کار صرفا اهدافی تبلیغاتی را دنبال می کند و در حالی که بیشتر تونل های مقاومت دفاعی هستند، آن ها را هجومی نشان می دهد که تمامی این اقدامات به منظور جلب حمایت جامعه بین الملل صورت می گیرد. وی بعید دانست که رژیم صهیونیستی فعلا جنگ تازه ای را علیه باریکه غزه صورت دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی دیروز سه شنبه به مانور نظامی گسترده خود در مرز باریکه غزه پایان داد.

همانگونه که رادیو عبری زبان "ریشت بیت" اعلام کرد، یک افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کر که ارتش از زمان توقف جنگ 51 روزه در غزه مانورها و تمرینات گسترده ای را به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر میان نیرهای زمینی، دریایی و هوایی و همکاری میان نیروهای ارتش، پلیس و عناصر شاباک انجام داده است.