آخرین آمارها حاکی از آن است که تا این لحظه مرگ یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۶۶۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

به گزارش مرور نیوز، آمار جهانیِ مبتلایان به عفونت کووید ۱۹ ناشی از کرونا ویروس جدید به ۴۹ میلیون و ۳۵ هزار و ۱۴۴ نفر رسیده و تاکنون مرگ یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۶۶۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

بنابر تازه‌ترین آمارها ۳۴ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۵۲۱ نفر از مبتلایان به کرونا نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۶ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا هم‌اکنون با بیش از ۹.۹ میلیون مبتلا و بیش از ۲۴۰ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند و برزیل نیز با آمار میلیونیِ مبتلایان پس از آمریکا به ترتیب با بیش از ۸.۴ و ۵.۶ میلیون بیمارِ کووید ۱۹، جایگاه‌ دوم و سوم را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب رکورددارِ قربانیان این بیماری در دنیا هستند و تعداد جان‌باختگان این بیماری در انگلیس نیز به ۵۰ هزار نفر نزدیک شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا ۹ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۵۲۲ مبتلا، ۲۴۰ هزار و ۹۵۳ قربانی

۲. هند هشت میلیون و ۴۱۱ هزار و ۷۲۴ مبتلا، ۱۲۵ هزار و ۲۹ قربانی

۳. برزیل پنج میلیون و ۶۱۴ هزار و ۲۵۸ مبتلا، ۱۶۱ هزار و ۷۷۹ قربانی

۴. روسیه یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۸۵۸ مبتلا، ۲۹ هزار و ۵۰۹ قربانی

۵. فرانسه یک میلیون و ۶۰۱ هزار و ۳۶۷ مبتلا، ۳۹ هزار و ۳۷ قربانی

۶. اسپانیا یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۸۹۵ مبتلا، ۳۸ هزار و ۴۸۶ قربانی

۷. آرژانتین یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۲۸ مبتلا، ۳۲ هزار و ۷۶۶ قربانی

۸. انگلیس یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۱۹۷ مبتلا، ۴۸ هزار و ۱۲۰ قربانی

۹. کلمبیا یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۹۷۷ مبتلا، ۳۲ هزار و ۲۰۹ قربانی

۱۰. مکزیک ۹۴۹ هزار و ۱۹۷ مبتلا، ۹۳ هزار و ۷۷۲ قربانی

بنابر این گزارش پس از ایالات متحده، هند و برزیل کشورهای روسیه، فرانسه، اسپانیا، آرژانتین، انگلیس و کلمبیا تاکنون بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.