براساس آمارهای رسمی اعلام شده مجموع مبتلایان به کرونا ویروس در ایالات متحده آمریکا به نه میلیون و ۷۴۰ هزار و ۲۴۱ نفر رسید.

به گزارش مرور نیوز، طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکنیز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم یکهزار و ۱۹۹ مورد جدید، شمار قربانیان کرونا در آمریکا به ۲۳۶ هزار و ۹۹ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دست‌کم ۱۳۳ هزار و ۲۴۱ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کرونا ویروس در ایالات متحده آمریکا به نه میلیون و ۷۴۰ هزار و ۲۴۱ نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا مجدداً روند افزایشی داشته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را ۱۰ میلیون و ۶۰ هزار و ۴۶۴ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۲۴۲ هزار و ۲۵۶ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۱۴ میلیون ۷۶۳ هزار و ۳۰۰ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۲۶۷ هزار و ۶۱۴ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد، ایالت تگزاس هم‌اکنون با ۹۷۷ هزار و ۲۲۲ مورد ابتلا و ۱۹ هزار و ۴۶ مورد فوتی به کانون جدید بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده تبدیل شده است و ایالت «کالیفرنیا» با ۹۶۴ هزار و ۳۹۶ مورد ابتلا و ۱۷ هزار و ۹۳۸ مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون با ۵۲۲ هزار و ۲۱ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

نیویورک نیز با ۳۳ هزار و ۶۶۴ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۴۹ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۵۵۶ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۵۲۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۳۲ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۴۵ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با هشت میلیون و ۴۶۲ هزار و ۸۰ مورد ابتلا و ۱۲۵ هزار و ۵۶۲ مورد فوتی و برزیل با پنج میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۸۱ مورد ابتلا و ۱۶۲ هزار و ۱۵ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.