«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی به جو بایدن و کامالا هریس تبریک گفت.

به گزارش مرور نیوز، «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، به « جو بایدن » بعنوان رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا و « کامالا هریس » معاون وی تبریک گفت.

وی در این پیام با خطاب قرار دادن بایدن بعنوان رئیس‌جمهور منتخب نوشت: «با افتخار به «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب و «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور منتخب برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده تبریک بگویم».

اشکنازی سپس در پیام دیگری بر دوستی دیرینه بایدن با صهیونیست‌ها تأکید کرد و گفت: «دوستی و سابقه برجسته رئیس‌جمهور منتخب در حمایت از اسرائیل به حدود نیم قرن پیش بازمی‌گردد. من به شدت اعتقاد دارم که تحت رهبری وی، اتحاد راهبردی ضروری میان دو کشور ما همچنان به رونق و شکوفایی خود ادامه دهد».

اواخر شب گذشته نیز، رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خط موضع‌گیری اعضای حزب لیکود در خصوص پیروزی جو بایدن را مشخص کرده است.

طبق این گزارش‌ها، اعضای حزب لیکود باید در موضع‌گیری‌های خود این خط را دنبال کنند: «امیدواریم بایدن سیاست خارجی ترامپ از جمله سیاست آمریکا در قبال ایران و پیشبرد عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی را دنبال کند.»

بایدن در حالی شب گذشته به وقت تهران، خود را بعنوان رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده معرفی کرد که ترامپ با صدور بیانیه‌ای ضمن نپذیرفتن پیروزی رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست‌جمهوری، مدعی شد او در هیچ ایالتی پیروز نشده و انتخابات فاصله زیادی با پایان دارد.

پیش از آن نیز ترامپ در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، نوشت که خودش با ۷۱ میلیون رأی قانونی، پیروز انتخابات شده اما ناظران آنها اجازه ورود به اتاق‌های شمارش رأی را پیدا نکردند.