سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که کشورش از پیشنهاد ایران برای میانجیگری در موضوع کشمیر بین اسلام آباد و دهلی نو استقبال می کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روزنامه «پاکستان»، «نفیس زکریا» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با اشاره به مهمان نوازی پاکستان از مهاجران افغانستان در طول سالهای گذشته از تلاش کشورش برای برقراری امنیت و ثبات در افغانستان سخن به میان آورد.

وی در ادامه با اشاره به اظهارت مقامات هندی در کنفرانس «قلب آسیا» علیه پاکستان افزود: دولت هند با سرپوش گذاشتن بر اقدامات خود در کشمیر علیه مسلمانان، در تلاش است پاکستان را به انزوا بکشاند.

نفیس زکریا در ادامه تصریح کرد: کشورهای شرکت کننده در نشست «قلب آسیا» از اظهارت مقامات هندی علیه پاکستان استقبال نکردند. کشور ایران نیز برای میانجیگری در موضوع کشمیر میان هند و پاکستان اعلام آمادگی کرده است که اسلام آباد از این پیشنهاد استقبال می کند.

لازم به ذکر است که کنفرانس قلب آسیا هفته گذشته در شهر «امرتسر» هند برگزار شد و «سرتاج عزیز» مشاور امور خارجه نخست وزیر پاکستان و «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شرکت داشتند. این کنفرانس با محوریت مسئله افغانستان و برقراری ثبات در این کشور برگزار شد.

ظریف؛ وزیر امور خارجه کشورمان در این کنفرانس اعلام کرد که ایران آماده است تا در موضوع کشمیر بین هند و پاکستان میانجیگری کند. این موضوع در میان مقامات پاکستانی و رسانه های این کشور بازتاب خوبی داشته است.