براساس آمارهای رسمی اعلام شده مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۱۰ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۷۵۴ نفر رسید.

به گزارش مرور نیوز، طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکنیز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم یکهزار و ۳۶۷ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۲۳۹ هزار و ۶۱۸ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دست‌کم ۱۳۲ هزار و ۲۰۲ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۱۰ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۷۵۴ نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا تاحدودی کاهش داشته ولی تعداد قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور افزایش داشته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را ۱۰ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۱۸۴ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۲۴۵ هزار و ۷۹۹ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۱۷ میلیون ۵۰۶ هزار و ۳۲۷ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۲۷۲ هزار و ۵۰۵ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد، ایالت تگزاس هم‌اکنون با یک میلیون و ۹ هزار و ۳۱ مورد ابتلا و ۱۹ هزار و ۳۳۴ مورد فوتی به کانون جدید بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده تبدیل شده است و ایالت «کالیفرنیا» با ۹۸۸ هزار و ۸۷۰ مورد ابتلا و ۱۸ هزار و ۸۶ مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون با ۵۳۲ هزار و ۱۸۰ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

نیویورک نیز با ۳۳ هزار و ۹۰۳ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۵۱ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۲۰۰ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۱۶۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۳۳ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۷۱۲ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با هشت میلیون و ۶۳۵ هزار و ۷۵۴ مورد ابتلا و ۱۲۷ هزار و ۶۱۵ مورد فوتی و برزیل با پنج میلیون و ۷۰۱ هزار و ۲۸۳ مورد ابتلا و ۱۶۲ هزار و ۸۴۲ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.