در پی غرق شدن دو قایق در سواحل لیبی در یک روز صد نفر از مهاجرین جان خود را از دست دادند.

به گزارش مرور نیوز، در یک فاجعه جدید مربوط به پرونده مهاجرت در لیبی ، کشوری که از سال ۲۰۱۱ در هرج و مرج و ناآرامی به سر می‌برد، تنها چند ساعت پس از یک حادثه غرق شدن کشتی که منجر به ۷۴ قربانی شد، ۲۰ نفر دیگر هم در سواحل این کشور کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان پزشکان بدون مرز در حساب توئیتر خود گفت که تیم‌های آن در شهر صرمان (شمال غرب لیبی) به سه زن کمک کردند که تنها بازماندگان حادثه غرق شدن قایقی بودند که در آن ۲۰ نفر جان خود را از دست دادند.

این سازمان توضیح داد که  زنان گفته شده توسط ماهیگیران محلی نجات یافتند در حالی که شوکه و وحشت زده شده بودند. آنها با چشمان خود شاهد غرق شدن عزیزانشان بودند.

پیش از این اتفاق نیز، سازمان بین المللی مهاجرت از کشته شدن حداقل ۷۴ نفر در غرق شدن یک کشتی در سواحل شهر «الخمس» لیبی ، واقع در حدود ۱۸۰ کیلومتری شرق صرمان خبر داده بود.

در مجموع ۴۷ نفر که در تلاش برای رساندن خود از لیبی به سواحل اروپا بودند، نجات یافتند و نیروهای گارد ساحلی و ماهیگیران آنها را بازگرداندند.

روز پنجشنبه اجسادی که از دریا بیرون کشیده شده یا توسط امواج برگشته بودند در ساحل روی زمین افتاده بود در حالی که برخی از آنها جلیقه نجات تنشان بود.

بازماندگان در پتو پیچیده شده و  خسته و مضطرب بودند در حالی که  نیروهای امدادی به آنها آب و غذا می‌دادند.

لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی در سال ۲۰۱۱، همچنان بی‌ثبات است و با وجود توافق میان دولت وحدت ملی از یک سو و ژنرال خلیفه حفتر و حامیانش از سوی دیگر، هنوز حاکمیت منسجمی در این کشور وجود ندارد.

  لیبی همچنان به عنوان یکی از اصلی‌ترین مسیرهای ترانزیت مهاجران عمدتا آفریقایی به اروپاست که با فرار از فقر، فساد و نداشتن امیدی به آینده‌شان، به دنبال ساختن آینده‌ای بهتر در اروپا  هستند و خطرات سفرهای طولانی غیرقانونی را به جان می‌خرند.