براثر ابتلا ۱۰۲۶۰۷ نفر در لبنان به بیماری کرونا این کشور با تصمیم شورای عالی دفاع به طور سراسری تعطیل شد.

به گزارش مرور نیوز، تعطیلی سراسری در لبنان به تصمیم شورای عالی دفاع این کشور از صبح امروز (شنبه) تا سی‌ام نوامبر جهت مقابله با شیوع کرونا آغاز شد.

به نوشته خبرگزاری یورو نیوز، «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشرد امور لبنان شب گذشته از شهروندان این  کشور خواست تا به دستورالعمل‌ها مقید باشند.

تاکنون ۱۰۲۶۰۷ نفر در لبنان به کرونا مبتلا شده و از این میان ۷۹۶ تن جان باخته‌اند و بنا بر آمار وزارت بهداشت این کشور، در لبنان با جمعیت شش میلیونی، به طور میانگین هفته‌ای ۱۱ هزار نفر به کرونا مبتلا می‌شوند.

تعطیلی سراسری در لبنان تا ۱۷ روز دیگر ادامه دارد و در صورت لزوم قابل تمدید است. همچنین از ساعت ۱۷ الی پنج صبح، قوانین منع آمد و شد در سراسر این کشور برقرار خواهد بود و روز یکشنبه (فردا) هیچ کس در هیچ ساعتی حق خروج از منزل خود را ندارد.

علاوه بر این هیچ خودرویی حق ندارد بیش از سه روز در هفته در خیابان‌ها تردد کند و پلیس لبنان بر اساس شماره پلاک خودروها بر عبور و مرور آن‌ها نظارت خواهد کرد.

تعطیلی سراسری اما شامل فرودگاه بیروت و مراکز بهداشتی و حیاتی نخواهد بود.

«سعید الاسمر» پزشک متخصص ریه در بیمارستان رفیق حریری بیروت به خبرگزاری فرانس پرس گفته است که لبنان در پرتگاه قرار دارد و شرایط بسیار سخت است و به سمت بدتر شدن نیز پیش می‌رود.