فرمانده الحشد الشعبی در استان دیالی عراق از انهدام بزرگترین شبکه تروریستی داعش در این استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، «طالب الموسوی» فرمانده الحشد الشعبی در استان دیالی در شرق عراق گفت که طی عملیات پیشدستانه، بزرگترین شبکه ترویست‌های باقی مانده داعش در این استان متلاشی شده است.

به نوشته نهاد اطلا رسانی العلام الحربی، الموسوی گفت که نیروهای تیپ ٢٣ ف ٢ و نیروهای بخش اطلاعات در عملیاتی در منطقه «خانقین» در استان دیالی وارد درگیری با این گروه تروریستی شده ضمن وارد کردن ضربات مهلک به آن‌ها، مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی به غنیمت گرفتند.

به گفته این مقام الحشد الشعبی، عناصر داعش برای انجام عملیات تروریستی علیه غیر نظامیان در استان دیالی برنامه‌ریزی می‌کردند که با این عملیات پیشدستانه، ناکام ماندند.

هفته پیش بود که عناصر داعش داعش در حومه شمال شرق شهر «مقدادیه» در مرکز استان دیالی به روستای«الخیلانیه» حمله کردند و «علی فضاله الکعبی» بزرگ عشیره «بنی کعب» را که برای انجام کاری به باغ‌های این روستا رفته بود اسیر کردند و به قتل رساندند.

تروریست های داعش پس از قتل این شیخ عشیره بنی‌کعب، پیکر او را بمب‌گذاری کردند. زمانی که خویشاوندان قربانی برای انتقال پیکر او  به منطقه مورد نظر رسیدند، این بمب منفجر شد و پنج نفر کشته و چهار نفر زخمی شدند.

«حسن شاکر عوده» رئیس‌ فراکسیون پارلمانی «بدر»، چهارشنبه هفته گذشته گفت که گروه تروریستی داعش، اخیرا به کشتار و آدم‌ربایی ساکنان استان «دیالی» روی آورده و به دنبال ایجاد فتنه طائفه‌ای و مذهبی و ایجاد کینه میان طیف‌های مختلف ساکن این استان است.