فرمانده نیروهای حافظ صلح اعزامی روسیه بیان کرد: ثبات در حال بازگشت به منطقه قره‌باغ کوهستانی است و توفقات امضا شده بین سران سه کشور که نیمه شب دهم نوامبر وارد فاز اجرایی شده، کاملا دارد پیاده می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، به گفته فرمانده نیروهای حافظ صلح اعزامی روسیه به قره‌باغ کوهستانی، جمهوری آذربایجان و ارمنستان به توافق آتش‌بس پایبند بوده و ثبات در حال بازگشت به این منطقه است.

به نوشته اسپوتنیک، جمهوری آذربایجان و ارمنستان بعد از توافق اخیر سه جانبه با روسیه بر سر اتمام جنگ بر سر قره‌باغ کوهستانی، به مفاد این توافق پایبند بوده‌اند.

«رستم مرادُف» فرمانده نیروهای حافظ صلح روسیه مستقر در قره‌باغ کوهستانی  در این باره گفت: «توفقات امضا شده بین سران سه کشور که نیمه شب دهم نوامبر وارد فاز اجرایی شده، کاملا دارد پیاده می‌شود. دستاورد اصلی این است که همه انواع درگیری‌ها در طول خط تماس متوقف شده است و ما امروز صدای هیچ تیراندازی را نمی‌شنویم».

به گفته این مقام و نماینده ارتش روسیه، ایجاد پُست‌های دیدبانی در طول خط تماس، تا روز شنبه (دیروز) به اتمام رسیده است.

روسای سه کشور روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان بامداد سه شنبه به منظور پایان داده به مناقشه و جنگ بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی یک توافق 10 بندی امضا کردند.

طبق بخضی از این توافق، در ازای خروج ارمنستان از بخش‌هایی از اراضی اشغالی در قره‌باغ کوهستانی، نیروهای صلح‌بان فدراسیون روسیه شامل ۱۹۶۰ پرسنل نظامی، ۹۰ نفربر زره‌پوش، ۳۸۰ خودرو و تجهیزات ویژه در طول منطقه تماس قره‌باغ کوهستانی و در طول کریدور لاچین مستقر خواهند شد