خبرگزاری تاس به نقل از منابع آگاه خبر داد روسیه پیش از نشست فردا ابهاماتی دارد که باید حل شود و مسکو نسبت به تعهد برخی اعضای اوپک به سهمیه تعیین‌شده نگران است.

به گزارش مرور نیوز، خبرگزاری تاس روسیه به نقل از یک منبع آگاه نوشت تعویق نشست فردا یکی از گزینه‌های روی میز مسکو است چراکه هیات روسی سوالاتی پیش از نشست فردا دارد.

فردا، 10 دسامبر، قرار است کشورهای عضو اوپک و کشورهای تولیدکننده نفت غیراوپکی در وین دیدار کنند تا در مورد کاهش تولید دولت های غیر اوپکی مذاکره کنند.

به گفته این منبع آگاه، «تعدادی موضوعات پیش از برگزاری نشست برای ما وجود دارد که احتمالا یا به تعویق افتادن نشست منجر خواهد شد یا حداقل مذاکرات جدی تر در مورد این موضوعات صورت خواهد گرفت.»

تاکنون وزیر انرژی روسیه نشست 10 دسامبر در وین را تایید کرده است. به دنبال این اظهارات از سوی منابع آگاه، روند افزایش قیمت نفت کند شده است.

کشورهای عضو اوپک 30 نوامبر توافق کردند که تولید خود را 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند و قرار است فردا نشستی میان اعضای اوپک و تولیدکنندگان نفت غیراوپک برای پیوستن به این توافق صورت گیرد.

این منبع آگاه توضیح داد: «ممکن است که این نشست نتیجه بخش باشد و ممکن است به تعویق بیفتد.» وی افزود روسیه در مورد رشد تولید در برخی کشورهای عضو اوپک نگران است.

این منبع آگاه به خبرگزاری تاس گفت در آستانه این نشست، روسیه نگران رشد عملی برخی از اعضای اوپک نظیر لیبی و الجزایر است و خاطر نشان کرد که تمامی اعضا باید مطابق سهمیه خود عمل کنند.

به گفته وی، «ما از دشواری های موجود میان کشورهای عضو اوپک در مورد ارقام کاهش مطلع هستیم. تحولات این وضعیت برای ما هنوز روشن نیست. فردا، روز مهمی خواهد بود.»