مدیر اوقاف سُنی استان نینوا در شمال عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش بیش از 37 مسجد در شهر موصل و حومه آن را تخریب کرده و 67 مسجد دیگر نیز در جریان نبردها و بمباران تخریب شده است.

به گزارش مرور نیوز، «ابوبکر کنعان» در اظهاراتی گفت که داعش از زمان سیطره بر موصل در تابستان سال 2014 تا به امروز 37 مسجد را به طور کامل تخریب کرده است که برخی از آنها جزء آثار باستانی و تاریخی بوده است.

وی اشاره کرد که گروه تروریستی داعش مدعی است که دلیل تخریب این مساجد تاریخی این است که این مساجد در قبرستان ها و جاهایی که آرامگاه هایی در آن قرار دارد، احداث شده اند.

مدیر اوقاف سنی در موصل همچنین اظهار داشت که 67 مسجد دیگر در جریان نبردهای نظامی و بمباران ها تخریب شده و اغلب این مساجد به دلیل خسارت های زیادی که به آنها وارد آمده دیگر قابل استفاده نیست و بایستی مورد بازسازی قرار گیرد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، به گفته کنعان تخریب مساجد تاریخی در موصل به دلیل اهمیت این شهر اصیل و تاریخی زیان بزرگی محسوب می شود.

درگیری با سلاح سنگین در شرق موصل

رسانه‌های عراقی از وقوع درگیری با سلاح سنگین بین ارتش عراق و داعش در حی التأمیم واقع در شرق موصل خبر دادند.

از سوی دیگر برخی رسانه ها نیز گزارش دادند که نیروهای عراقی محله های العدل و التأمیم در منطقه ساحلی موصل را آزاد کردند.

نیروهای عراقی خودروی بمب گذاری شده داعش را منفجر کردند

منابع خبری همچنین گزارش دادند که نبردهای سخت بین نیروهای عراقی و عناصر داعش همچنان ادامه دارد و نیروهای عراقی موفق شدند 50 درصد جبهه شرقی شهر موصل را بازپس گیرند.

بر اساس این گزارش، درگیری های خشونت باری بین نیروهای عراقی و داعش در حی المثنی واقع در موصل به وقوع پیوسته و نیروهای عراقی موفق شدند یک خودروی بمب گذاری شده داعش را که یک عامل انتحاری آن را هدایت می کرد، منفجر کنند.

بر پایه این گزارش، افراد مسلح داعش در تلاش برای جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی به انفجار خودروهای بمب گذاری شده روی آورده اند این در حالی است که منابع نظامی روز پنج شنبه (دیروز) اعلام کردند که نیروهای عراقی چندین منطقه در محله الاعلام و الشهداء واقع در شرق موصل را به کنترل خود درآوردند.

الاسدی: الحشد الشعبی برای تکمیل آزادسازی مناطق اطراف تل عبطه آماده می شود

«احمد الاسدی» سخنگوی الحشد الشعبی اعلام کرد که نیروهای الحشد الشعبی برای تکمیل آزادسازی مناطق اطراف تل عبطه از غرب و جنوب آماده می شوند.

وی طی سخنانی در یک کنفرانس خبری اشاره کرد که آزادسازی منطقه تل عبطه امنیت جاده به سمت تلعفر در غرب موصل را تامین کرد.