«روپرت کول ویل» سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر روز جمعه در یک کنفرانس خبری گفت: مخالفان مسلح سوریه (تروریست ها) در منطقه شرقی شهر حلب با استفاده ابزاری از غیرنظامی ها، مانع خروج آنها از محله های خود می شوند.

به گزارش مرور نیوز، وی ادامه داد : این نقض آشکار تعهدات آنها برای در نظر گرفتن اقدامات عملی با هدف حراست از غیرنظامیان است.
کول ویل گفت که بر اساس گزارش های به دست آمده، احتمال می رود که گروه های مخالف به گروگان گرفتن غیرنظامی ها که خود یک جنایت جنگی است، اقدام کرده باشند.
وی ادامه داد : گروه های مسلح از جمله فتح الشام (جبهه النصره سابق / شاخه سوری القاعده) در طی دو هفته گذشته، تعداد نامشخصی از افرادی را که خواستار خروج این افراد از محله های زندگی خود شده بودند، ربوده و به قتل رسانده اند. 
سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر افزود که این گروه ها همچنین بارها خواستار اطلاع از اسامی غیرنظامیانی شده بودند که به حضور آنها معترض بوده یا خواستار خروج از محله های خود هستند.
وی تاکید کرد که در عین حال از سرنوشت صدها نفر از افرادی که به قصد سکونت در محله های تحت کنترل دولت از محله های خود خارج شده بودند، نیز اطلاعی در دست نیست.
ارتش سوریه در یک ماه گذشته با وجود توقف حملات هوایی علیه تروریست ها، توانسته است تا دهها محله شرقی حلب را از حضور گروههای تروریستی پاکسازی کند. 
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در این رابطه با انتقاد از عملکرد کشورهای غربی گفته بود که واشنگتن با تروریست های جبهه النصره مبارزه نمی کند و طرف آمریکایی در تمامی مذاکرات سعی داشته تا این گروه تروریستی را نجات دهد.