یک مقام ارشد نظامی آمریکا اعلام کرد: نیروهای موسوم به ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا طی دو سال گذشته موفق شدند بیش از 50 هزار نفر از تروریست های داعش را در سوریه و عراق به هلاکت برسانند.

به گزارش مرور نیوز، روز جمعه به نقل از این مقام ارشد نظامی که خواست نامش فاش نشود، گفت: اگرچه آمارها در این خصوص تاکنون محافظه کارانه و معمولا کمتر از حد واقعی بوده ، اما رقم اصلی کشته های تروریست های داعش طی این مدت از مرز 50 هزار نفر فراتر رفته است.
وی افزود: 'رهبران آمریکایی طی دو سال گذشته و از زمان شروع عملیات ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا تاکنون تمایلی برای اعلام رقم خاص از خود نشان نمی دادند و از طرفی هم نیروهای داعشی همواره سعی می کردند با مرگ جنگجویان خود بلافاصله نیروهای جدید را جایگزین آنها کنند'.
این مقام نظامی روز پنج شنبه در جمع گروهی از خبرنگاران در واشنگتن مدعی شد که نیروهای ائتلاف ضد داعش تاکنون می توانستند به ویژه در موصل که دولت عراق نیز برای بازپس گیری آن از داعش تلاش زیادی کرده است، خشن تر عمل کنند اما بیم آن داشتند که در عملیات های خود ناخواسته جان غیرنظامیان را نیز بگیرند.
براساس این گزارش، ژنرال مک فارلین از فرماندهان نیروی هوایی آمریکا نیز در ماه اوت (مرداد ماه) گذشته یکبار دیگر تعداد کشته های داعشی در سوریه و عراق را حدود 45 هزار نفر اعلام کرده بود.
به گفته این مقام نظامی، اگرچه ارتش آمریکا تاکنون بارها هشدار داده است که داعش می تواند به سرعت نیروهایش را جایگزین و تجدید قوا کند، اما آمارهای اصلی حاکی است که داعش ضربه خورده است.
تروریست های داعش که از سال 2014 مناطق وسیعی از عراق و سوریه را اشغال کرده اند، متحمل شکست های زیادی شده اند که علاوه بر ائتلاف تحت رهبری آمریکا، هدف حمله نیروهای روسیه، عراق و سوریه نیز قرار دارند.