سرویس بین الملل- دولت چین ضمن حمایت قاطع از کره شمالی از شورای امینت سازمان ملل متحد خواستار راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران در شبه جزیره کره شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری شین هوا، نماینده چین: اجازه جنگ در شبه جزیره کره نمی دهیم

چین روز شنبه از شورای امنیت سازمان ملل خواست به دنبال راهکارها و سیاست هایی باشد که به جای افزودن بر تنش ها در شبه جزیره کره باعث حل و فصل مسائل موجود در این منطقه شده و تنش ها را نیز کاهش دهد.

چین که به قطعنامه اخیر افزایش تحریم های کره شمالی رای داده ، تاکید کرده است که چین با سیاست ها و نشست هایی چون همایش در باره وضعیت حقوق بشر کره شمالی مخالف است و نمی گذارد جنگی در این منطقه آغاز شود.

«لیو جیه یی» نماینده دایم چین در سازمان ملل گفت: در منشور سازمان ملل آمده که وظیفه اولیه شورای امنیت حراست از صلح و امنیت است نه اینکه نشست هایی در باره وضعیت حقوق بشر کشورهای دیگر برگزار کرده و این ابزارهای سیاسی را برای فشار علیه آنها بکار گیرد.

وی تاکید کرد که شورای امنیت نه تنها نباید مساله حقوق بشر کره شمالی را سیاسی کند بلکه نباید اجازه دهد که این شورا به محفلی برای بحث و بررسی مسائل حقوق بشری کشورها تبدیل شود.

نماینده دایم چین گفت که کشورش هرگز اجازه نخواهد داد تحت هیچ شرایطی شبه جزیره کره به کانون تنش ها و یا محل برخورد و جنگ و درگیری تبدیل شود.

لیو خاطرنشان کرد که تلاش شورای امنیت برای بحث و بررسی مسائل حقوق بشری کره شمالی با این هدف چین تفاوت دارد و به هیچوجه مفید فایده نیست و بحث هایی از این دست به هیچ هدف خاصلی نایل نخواهد آمد و کسی از آن نفع نخواهد برد.

تارنمای مردم ارگان حزب حاکم چین از قول وی ‌آورده که الان شبه جزیره کره در شرایط بسیار حساس و بغرنجی بسر می برد و همه جوانب ذی ربط و اعضای شورای امنیت باید هر مسیری را که می تواند به کاهش تنش ها منجر شود ، طی کنند.

نماینده دایم چین در سازمان ملل گفت که کشورش خواستار عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای است اما برای رفع بحران و حل و فصل اختلافات بر گفت و گو و رایزنی بجای فشار تاکید می ورزد.

وی گفت که برای این منظور همه طرف ها را تشویق می کنیم به میز مذاکرات برگردند و بجای راه های نادرست و غلط از طریق ساختار گفت و گوهای شش جانبه پکن راهی برای پایان بحران شبه جزیره کره پیدا کنند.