سرویس بین الملل- سران وهابی آل سعود همواره در تداوم اجرای دیپلماسی بحران آفرینی برونمرزی خود از تروریسم به طور همه جانبه حمایت می کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، «گوردون داف» سردبیر ارشد نشریه «وترنز تو دی» آمریکا در این باره به شبکه خبری پرس تی وی گفت: تروریسم پرورش یافته در کشورهای عربی منطقه به کابوس جدی اروپا تبدیل شده است.

وی افزود: کشورهای اروپایی به شدت نگران گسترش تروریسم هستند. این باور در اتحادیه اروپا وجود دارد که کشورهای حوزه خلیج فارس و بویژه عربستان خاستگاه اصلی حمایت از تروریست ها هستند.
این روزنامه نگار آمریکایی مستقر در میشیگان ادامه داد: ترکیه نیز به محلی برای گذر تروریست ها به کشوری همانند سوریه تبدیل شده است. اروپایی ها به شدت نگران این مسئله هستند. این نگرانی وجود دارد که تروریست ها بخواهند از طریق کامیون های باری، خودشان یا تجهیزات شان را از طریق مرز ترکیه و بلغارستان  و مقدونیه و صربستان و آلبانی و یونان، به قلب اروپا برسانند. همین نگرانی درباره ورود تروریست ها به خاک اروپا از طریق مرزهای آبی در مناطقی ازقبیل ایتالیا نیز وجود دارد.

وی افزود: سازمان های اطلاعاتی در کشورهای اروپایی با یکدیگر به صورت هماهنگ عمل نمی کنند و اطلاعاتشان را با هم به اشتراک نمی گذارند.در نتیجه، تروریست ها می توانند در کشورهای اروپایی جابجا شوند و به جذب نیروهایی در اروپا مبادرت کنند. این نیروها به کمک داعش و جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی ملحق می شوند. بی تردید، کشورهای عربی منطقه و ترکیه در گسترش تروریسم در اروپا نقش دارند.