به گزارش منابع فلسطینی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به اردن و مصر سفر می کند.

به گزارش مرور نیوز، یک منبع فلسطینی خبر داد که « محمود عباس » رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه به اردن و مصر سفر خواهد کرد منبع یادشده که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری «آناتولی» خبر داد که محمود عباس در امان با «عبدالله دوم» شاه اردن و در مصر با « عبدالفتاح السیسی » رئیس جمهور مصر دیدار خواهد کرد.

این منبع در ادامه گفت که در برنامه‌های این سفر، مسائلی مثل «آشتی فلسطین، بحث و بررسی بر سر سامادهی‌های سیاسی با دولت جدید آمریکا و وضعیت منطقه و جهان» درج شده است.

 این منبع گفت که مسئله ازسرگیری مذاکرات فلسطین با رژیم صهیونیستی که در سال ۲۰۱۴ متوقف شد، جزء برنامه این سفر نخواهد بود.

اما این در حالی است که «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا گفت: «ما پیام‌هایی را برای دولت جدید در واشنگتن و کشورهای اروپایی فرستادیم با این مضمون که ما آماده گفت‌وگو با اسرائیلی‌ها هستیم».

پس از اقدامات دولت ترامپ در رابطه با فلسطین از جمله شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر و اعلام طرح ضدفلسطینی آمریکا موسوم به «معامله قرن» بود که تشکیلات خودگردان اعلام کرد از این به بعد وساطت واشنگتن در مذاکرات سازش را به رسمیت نمی‌شناسد و همکاری‌های امنیتی خود با رژیم صهیونیستی را لغو می‌کند.

اما به دنبال افزایش احتمال شانس پیروزی «جو بایدن» نماینده دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا، تشکیلات خودگردان تلاش کرده است به میز مذاکره با تل‌آویو باز گردد.