بازشماری آرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شهر میلواکی موجب افزایش برتری جو بایدن شد.

به گزارش مرور نیوز، درخواست « دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا برای بازشماری آرای شهر میلواکی، موجب افزایش برتری « جو بایدن » نامزد حزب دموکرات شد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، ترامپ پس از باختن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در بخشی از تلاش برای اثبات ادعای تقلب در انتخابات، بازشماری آرای بخشی از ایالت ویسکانسین را خواستار شد و در همین راستا ۴۶۰ هزار رأی شهر میلواکی مجدداً شمارش شدند.

پس از یک هفته بازشماری دقیق این آرای انتخاباتی، ۱۲۵ رأی به آرای ترامپ و ۲۵۷ رأی به ارای بایدن افزوده شد و در نهایت، برتری بایدن از ترامپ ۱۳۲ رأی افزایش یافت.

«جورج کریستنسون» مسئول برگزاری انتخابات در منطقه میلواکی هفته گذشته در واکنش به ادعای ناظران انتخاباتی حامی ترامپ گفت: «این وظیفه ما نیست به ناظران آن‌ها یاد بدهیم چگونه کار نظارت را انجام دهند».

این مقام آمریکایی افزود: «آن‌ها مشخصاً نمی‌دانند چکار می‌کنند و مرتب سوال می‌پرسند. ما به کمپین ترامپ گفتیم باید به افرادتان بگویید دنبال چه چیز هستید چون آن‌ها نسبت به تک تک برگه‌های رأی اعتراض دارند».

کریستنسون روز شنبه و بعد از بازشماری تمامی آرای انتخاباتی گفت: «به این جمع‌بندی رسیدیم که روند [رأی‌گیری و شمارش] کاملاً شفاف و منصفانه بود».

برتری بایدن در میلواکی پس از بازشماری آرای این شهر در حالی رخ داد که ستاد ترامپ چیزی حدود سه میلیون دلار برای انجام آن هزینه کرده بود.

علاوه بر شهر میلواکی، منطقه «دِین» ایالت ویسکانسین نیز در حال بازشماری آرای انتخابات است و به گفته مسئول برگزاری انتخابات در این ناحیه، تا کنون ۶۵ درصد از این آرا بازشماری شده‌اند و روند آن تا یکشنبه به اتمام خواهد رسید.