در پی حمله گروه تروریستی بوکوحرام به کشاورزان در نیجریه ۴۴ تن جانشان را از دست دادند.

به گزارش مرور نیوز، حملات گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه باز هم خبرساز شده و به گفته مقام‌های این کشور، این بار کشاورزان یک روستا هدف حمله مرگبار تروریست‌ها قرار گرفتند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، حداقل ۴۴ کشاورز نیجریه‌ای در حمله تروریست‌های بوکوحرام به ساکنان یک روستا در شمال شرقی این کشور جانشان را از دست دادند.

به گفته شاهدان عینی، اعضای این گروه تروریستی در حالی که کشاورزان روستای «گارین کواشبه» در ایالت بورنوی نیجریه در حال کار در مزارع برنج بودند، به آنها یورش بردند.

«حسن زبرماری» رئیس سابق اتحادیه کشاورزان ایالت بورنو اعلام کرد، در این حمله تروریست‌‌ها حداقل ۴۴ کشاورز کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

بوکوحرام، در سال ۲۰۰۹ یک شورش و جنگ خونین را در شمال شرقی نیجریه به راه انداخت و به تدریج دامنه حملات خود را به کشورهای همسایه شامل نیجر، چاد و کامرون گسترش داد. این گروه تروریستی همچنین در سال ۲۰۱۵ ارتباط و بیعت خود را با داعش اعلام کرد.

بنا بر اعلام دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه سازمان ملل، در نتیجه فعالیتهای تروریستی یک دهه‌ اخیر بوکوحرام در نیجریه، بیش از ۳۰۰۰۰ نفر کشته و نزدیک به ۳ میلیون تن بی خانمان شده‌اند.