«حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس ) بیان کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین روی «جو بایدن» و دولت جدید آمریکا حساب باز نکند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس )، در سومین سالگرد اعلام پایتختی قدس اشغالی از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد، این تصمیم ترامپ به مثابه یک سیلی به حامیان مذاکرات سازش و تشکیلات خودگردان بود که روی دولت ترامپ حساب باز کرده بودند.

او افزود: حساب باز کردن تشکیلات خودگردان فلسطین روی «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا نیز نتیجه‌ای مشابه خواهد داشت.

قاسم حازم با یادآوری اقدام آمریکا، از تشکیلات خودگردان خواست روی دولت جو بایدن حساب باز نکند و به این شرط بندی پوچ پایان دهد.

او سران تشکیلات خودگردان خواست از تصمیم خود برای از سرگیری هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی منصرف و با بقیه فلسطینی‌ها برای مقابله حقیقی با چالش‌هایی که تمامی عناوین مسئله ملی را هدف قرار می‌دهد، همراه شود.

سخنگوی حماس در پایان از سران شکیلات خواست از توهم بازگرداندن حقوق فلسطینیان به وسیله‌ی ارتباط با اشغالگران دست بردارد و منتظر سیاست و تصمیمات رئیس جمهور جدید آمریکا نباشد.

تشکیلات خودگردان هفدهم نوامبر اعلام کرد که پس از توقفی شش ماهه هماهنگی امنیتی خود با رژیم صهیونیستی را از سرمی‌گیرد که این مسئله با مخالفت گروه‌های فلسطینی مواجه شد.

دفتر دبیرکلی اتحادیه عرب نیز در بیانیه‌ای از کشور‌هایی که به فشار‌های دولت آمریکا و مقامات رژیم صهیونیستی برای انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس پاسخ دادند، خواست تا از این تصمیم دست بردارند

در تاریخ ۶ دسامبر ۲۰۱۷، ترامپ در تصمیمی بیت المقدس (در دو بخش شرقی و غربی آن) را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی کشورش و آغاز انتقال سفارت واشنگتن به این شهر اشغالی را اعلام کرد که موجب خشم، تنش و هشدار‌های بین المللی کشور‌های عربی و اسلامی شد.

آمریکا با این قطعنامه بار دیگر با انزوای بین المللی روبرو شد، زیرا مجمع عمومی سازمان ملل متحد در بیست و یکم همان ماه قطعنامه‌ای را با اکثریت قاطع در مورد رد تصمیم ترامپ در مورد قدس تصویب کرد.

در متن اطلاعیه آمده است که در سال ۱۹۹۵ کنگره قانونی را تصویب کرد که از دولت فدرال می‌خواهد سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس منتقل کند و در ۱۸ مه سال ۲۰۱۸ ترامپ سفارت کشور خود را از تل آویو به بیت المقدس منتقل کرد.