قضات دادگاه‌های دو ایالت میشیگان و جورجیا اعلام کردند: شکایت انتخاباتی دونالد ترامپ در این دو ایالت رد شد.

به گزارش مرور نیوز، قضات دادگاه‌های دو ایالت میشیگان و جورجیا شامگاه دوشنبه (به وقت تهران) شکوائیه‌های ارائه شده توسط «سیدنی پاول» وکیل پیشین رئیس‌جمهور آمریکا درباره وقوع تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری را رد کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پاول در این شکایت‌ها ضمن ادعای وقوع تخلفات انتخاباتی در دو ایالت میشیگان و جورجیا، خواستار لغو پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات و برنده اعلام کردن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور مستقر آمریکا در این ایالت‌ها شده بود.

ستاد انتخاباتی ترامپ و متحدان جمهوری‌خواه او تا کنون در پرونده‌های قضایی مختلفی درباره ناسالم بودن انتخابات ریاست‌جمهوری و لزوم لغو پیروزیِ ارزیابی‌شده بایدن در دادگاه‌های ایالت‌های آمریکا شکست خورده‌اند.

بر این اساس، «لیندا پارکر» قاضی دادگاه دیترویت و «تیموتی باتِن» قاضی دادگاه آتلانتا در احکامی، تاکید کردند که شاکیان از جایگاه قانونی لازم برای ارائه این دادخواست برخوردار نیستند و همچنین این شکوائیه‌ها بسیار دیر به محکمه ارائه شده‌اند.

این دو قاضی سپس نوشتند که مردم آمریکا نظر خود را در انتخابات اعلام کردند و نمی‌توان به هیچ شکل آن را تغییر داد.

بامداد امروز (سه‌شنبه) نیز وزیر امور داخلی ایالت «جورجیا» بعد از شمارش نهایی آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بایدن را برنده رقابت انتخاباتی در این ایالت اعلام کرد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآوردهای رسانه‌های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد.

تیم دونالد ترامپ به رهبری «رودی جولیانی»، وکیل او ادعاهایی را درباره وقوع تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرده و شکایت‌هایی را در ایالت‌های مختلف تنظیم کرده است. این شکایت‌ها در ایالت‌های مختلف رد شده‌اند.