مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران خواست از افزایش سطح غنی سازی خود خودداری کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اسکای نیوز، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران خواست از افزایش سطح غنی سازی خود خودداری کند.

بر این اساس، گروسی گفت: شاهد آن هستیم که ایران تهدید به افزایش سطح غنی سازی خود کرده است. تهران نباید تهدیدات خود درباره افزایش غنی سازی و نیز اخراج بازرسان آژانس را عملی کند. در صورت اجرایی شدن این تهدیدات، ایران بیش از گذشته از تعهدات خود در توافق برجام منحرف خواهد شد. من نمی‌دانم چه کسی برنده وضعیت پرآشوب خواهد بود.

وی افزود: اگر محدودیتی در شمار بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از سوی ایران اعمال شود، در روند کار آژانس اختلال رخ خواهد داد. ما خواستار شفافیت در این زمینه هستیم. این امر به هیچ عنوان به نفع تهران نخواهد بود.

گروسی خاطر نشان کرد: من شخصاً امیدوارم که چنین ترور‌هایی (ترور شهید فخری زاده) نه در گذشته و نه در آینده رخ ندهد. ما تلاش می‌کنیم به شیوه‌ای که ضرورت دارد با ایران همکاری داشته باشیم.

درخواست آژانس بین المللی انرژی اتمی از تهران برای عمل به تعهداتش ذیل برجام درحالی مطرح می‌شود که از سال ۲۰۱۸ و خروج یک جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، کشور‌های اروپایی تمامی تحریم‌های واشنگتن را علیه ایران اجرایی کرده اند. در این مدت، ایران علاوه بر اجرای سخت‌ترین تعهدات و بازرسی ها، تحت تحریم‌های سنگین آمریکا بوده و به تازگی دانشمند هسته‌ای اش از سوی رژیم صهیونیستی و با کمک سرویس‌های اطلاعاتی غربی ترور شده است.